NOVINKA

Volkswagen Tayron: Ponúka luxusné masážne sedadlá a priestor na dve europalety

Cynicky sme si mysleli, že Tayron bude iba predĺžený Tiguan, ktorý sa doteraz volal Tiguan Allspace. Volkswagen však na novinke zapracoval dostatočne na to, aby si zaslúžila svoje vlastné meno.

Vydané  Text: 

Model Volkswagen Tiguan Allspace sa medzi zákazníkmi tešil veľkej obľube. Bol postavený na relatívne dostupnom modeli Tiguan a vďaka predĺženému rázvoru a celkovo dlhšej karosérii ponúkal za relatívne normálne peniaze možnosť odviezť až sedem cestujúcich, ktorú ste mohli v prípade potreby vymeniť za ozaj obrovitánsky batožinový priestor, ak ste patrili k tým náročnejším používateľom, čo v aute často prevážajú veľké predmety, športové náradie alebo skrátka veľa batožiny. Tento recept bol medzi zákazníkmi veľmi obľúbený. Svojho času si totiž verziu Allspace vybrala vyše polovica zákazníkov modelu Tiguan. Volkswagen sa rozhodol na tomto úspechu vybudovať kompletne nový model, ktorý by spájal kvalitu a praktickosť – Tayron.

Tayron je väčší

Nový Volkswagen Tayron má dĺžku 4 770 mm, šírku 1 852 mm a výšku 1 660 mm. Oproti modelu Tiguan je dlhší o 231 mm, z toho o 114 mm sa predĺžil rázvor na konečných 2 791 mm. V porovnaní s predchádzajúcim modelom Tiguan Allspace je Tayron dlhší o 42 mm a širší o 13 mm. Zadné sedadlá sú samozrejme individuálne posuvné a nastaviteľné v širokom rozsahu, aj keď si nemôžem pomôcť a zdá sa mi, že priestoru na zadných sedadlách je trochu menej, než doteraz.

To neznamená, že ho je málo. Avšak inžinieri museli nejako čarovať s priestorom, aby sa batožinový priestor aj v 7-miestnej konfigurácii dokázal nafúknuť z takmer nepoužiteľných 230 na 345 litrov! To je objem, aký ponúka Golf! Sklopte tretí rad sedadiel a získate vyše 850 litrov na batožinu. Sklopte aj ten druhý a môžete sťahovať vďaka vyše dvom kubíkom priestoru.

Volkswagen Tayron

Dizajnové zmeny

Úprimne ma prekvapilo, keď som zistil, že Tayron nie je iba natiahnutý Tiguan, ale SUV s vlastnými dizajnovými prvkami. Iná, užšia maska chladiča vizuálne viac rozširuje auto, sú tu kompletne nové nárazníky, kapota a dokonca aj svetlomety! Tie môžu obsahovať IQ.Light HD Matrix technológiu s dokopy až 38 400 diódami osvetľujúcimi vozovku. Zadné svetlá zas obsahujú OLED technológiu so segmentmi usporiadanými do trojrozmerného obrazca. Je to veľmi pekné a efektné. Animácie a čačky sú už samozrejmosť. Bočný profil odhalil ešte jednu zásadnú zmenu oproti modelu Tiguan, a to sú zahranatené oblúky kolies.

Vnútri nájdeme kompletne novú palubnú dosku, kde už nie je prístrojový štít len tak voľne pohodený pred vami, ale ukrýva sa pod tienidlom, ktoré sa tiahne cez celú šírku kokpitu. Je to veľmi elegantné, pekné a aj praktické. Zvyšok kokpitu je už Tiguan, spolu s multifunkčným otočným voličom medzi prednými sedadlami. Keď sme pri nich, môžete tu mať novú generáciu sedadiel ergoActive Plus s 10 tlakovými vankúšmi schopnými vás naozaj kvalitne pomasírovať.

Inzercia

Pribudli nové programy a druhy masáže. V ponuke je samozrejme vyhrievanie aj ventilácia. Od verzie Elegance ponúka Tayron aj akustické čelné sklo v spojení s dvojitým akustickým presklením na predných aj zadných dverách. Tým sa zníži hladina hluku v kabíne až o 5 dB.

Pohon a podvozok

Tayron prichádza s mimoriadne širokou paletou motorov. V ponuke sú štvorvalce spaľujúce naftu, benzín a aj také, ktoré spolupracujú s elektromotorom. Všetky spolupracujú s prevodovkou DSG. Základ tvorí mild-hybridná jednotka 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k). V ponuke je aj skvelý motor 2.0 TSI s výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 195 kW (265 k). Oba sú štandardne spojené s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion.

Volkswagen Tayron

Naftové motory zastupuje 2.0 TDI s výkonom buď 110 kW (150 k) alebo 142 kW (193 k), pričom ten výkonnejší sa opäť dodáva s pohonom 4Motion. Najvýkonnejšie verzie so štvorkolkou dokážu ťahať príves s hmotnosťou až 2,5 tony. K dispozícii sú aj dva plug-in hybridy s celkovým výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Podporujú DC nabíjanie a čisto elektrický dojazd hravo presiahne hranicu 100 km aj v reálnej premávke.

V oblasti podvozka sa môžeme tešiť na štandardnú konfiguráciu s nápravou MacPherson vpredu a multilinkom vzadu. Za príplatok sú k dispozícii nové dvojcestné tlmiče DCC Pro, ktoré dodáva Kayaba. Tayron sa má vyznačovať naozaj špičkovým komfortom jazdy. Sme zvedaví, či sa nám to potvrdí aj pri domácom teste.

Slovenskí vodiči sa nemusia báť, od 1. októbra 2024 sa na zimných pneumatikách nič nemení




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.




Inzercia

Inzercia