VW TAYRON ako náhrada za Tiguan Allspace. Čo o ňom vieme, kedy príde do predaja a koľko bude stáť?

Volkswagen Tayron bol doteraz určený pre čínsky trh, teraz sa má za potvrdené, že bude medzinárodným modelom.

Má nahradiť dlhé SUV Tiguan Allspace s možnosťou 7-miestnej konfigurácie.
Tayron dorazí do Európy v prvej polovici roku 2024.
Vydané  Text: 

Po viacerých nových SUV a crossoveroch, ako T-Roc, T-Cross a Taigo, ale i ID.4 a ID.5, plánuje Volkswagen pre Európu ďalšie nové SUV s názvom VW Tayron. SUV sa hierarchicky nachádza pod Touaregom, má byť väčšie a prémiovejšie ako jeho súčasný náprotivok, ktorý sa vyrába v Číne a a výhradne pre čínsky trh.

„Rozšírime našu globálnu ponuku SUV o druhú generáciu modelu Tayron, ktorý je teraz vyvíjaný a do predaja by mal byť uvedený v polovici desaťročia,“ uviedol Karl-Heinz Hell, šéfinžinier stredných a veľkých modelov značky Volkswagen, v rozhovore s britskými kolegami z Autocar.

Ešte v marci 2022 Volkswagen potvrdil, že pripravuje globálny VW Tayron, teda vlastne nejde o úplne novú informáciu. V oznámení o schválení novej továrne VW Trinity v nemeckom Wolfsburgu-Warmenau spoločnosť rozvinula rozhodnutie vyrábať pripravovaný elektrický sedan v novej továrni namiesto hlavného závodu vo Wolfsburgu.

Jedným z dôvodov bolo, aby sa zabezpečilo, že výroba Trinity nenaruší prebiehajúcu sériovú výrobu alebo nábeh kľúčových modelov „ako Tiguan a Tayron alebo facelift Golf naplánovaný na najbližšie roky“ v závode vo Wolfsburgu.

Volkswagen Tayron určený pre čínsky trh. V novej generácii bude k dispozícii aj u nás, keďže pôjde o nový globálny model.

Podľa správ z médií má VW Tayron nahradiť Tiguan Allspace, ktorý sa na vybraných trhoch nazýva aj Tiguan XL a v Amerike sa predáva jednoducho ako Tiguan.

Inzercia

Inzercia

Tiguan Allspace uvedený na trh v januári 2017 je verziou Tiguanu s predĺženým rázvorom a možnosťou siedmich sedadiel. S viac ako 1,7 miliónmi predaných kusov v období od roku 2017 do novembra 2021 ide podľa slov Volkswagenu o „mimoriadne úspešný model“.

Volkswagen nie je pod tlakom, aby prestal vyrábať Tiguan Allspace, ale radšej sa rozhodol zúročiť svoj nedávny úspech predstavením samostatného modelu.

Podľa správy Autocar z 25. apríla 2023 sa Tayron bude výrazne líšiť od päťmiestneho Tiguanu a Tiguanu Allspace. Bude mať robustný vonkajší dizajn a luxusný interiér zameraný na úžitkové vlastnosti, ktoré ho odlíšia od modelu Tiguan. Má ísť o vyslovene prémiový model od VW.

Zatiaľ čo existujúce vozidlo montuje spoločný podnik FAW-VW v Číne v továrni v Tianjine, globálny Tayron sa bude vyrábať doma v Nemecku v závode vo Wolfsburgu.

Karl-Heinz Hell uviedol, že Tayron bude väčší, aby odrážal nárast veľkosti nadchádzajúceho Tiguanu 2024.

Bude teda oveľa väčší ako súčasný Tayron čínskej špecifikácie, ktorý meria 4593 mm na dĺžku, 1860 mm na šírku a 1665 mm na výšku s rázvorom 2731 mm.

Nová generácia VW Tiguan bude odhalená už čoskoro

Volkswagen neodhalil celkový dizajn nového Tiguanu, pretože ho ponecháva maskovaný, avšak interiér už svet spoznal. Očakávame, že asi takto bude vyzerať aj interiér modelu Tayron.

Plug-in hybrid novej generácie

VW Tayron bude jedným z posledných európskych modelov na platforme MQB. Mal by prísť s plug-in hybridným systémom novej generácie Volkswagen, ktorý kombinuje 1,5-litrový motor TSI Evo (namiesto 1,4-litrového motora TSI) s elektromotorom, pripravený na prichádzajúcu emisnú normu Euro 7.

Kombinovaný výkon nového systému bude pravdepodobne oveľa vyšší ako súčasných 241 koní a kapacita akumulátora by mala dosahovať aspoň 13 kWh. V Tiguane eHybrid (PHEV) to umožňuje čisto elektrický dojazd okolo 50 km.

Vo vozidlách PHEV s kompaktnou elektrifikovanou hnacou sústavou novej generácie, vrátane VW Tayron eHybrid, spoločnosť prepracuje hnaciu sústavu, aby poskytovala čisto elektrický dojazd na úrovni až 100 km.

 

Takto si dizajn nového VW TAYRON pre Európu predstavuje umelá inteligencia Lexica. Domnievame sa však, že zďaleka nezodpovedá tomu, čo VW uvedie v skutočnosti.

.Konkurenti v Európe

Najbližším konkurentom Tayronu v Európe by mohla byť nová Honda CR-V dostupná ako PHEV, ako aj znovuzrodené SUV Renault Espace, ktoré je hybridom. Silným konkurentom má byť tiež Škoda Kodiaq vo svojej 7-miestnej konfigurácii.

Je pritom všetkom trocha mätúce, že Volkswagen plánuje predávať model Tayron naďalej ako Tiguan v Spojených štátoch, kde bude aj dostupný aj derivát SUV-kupé s piatimi sedadlami. V Číne je prvá generácia tohto modelu známa ako Tayron X a je v predaji už niečo vyše troch rokov.

SUV-kupé VW TAYRON X predávané na čínskom trhu. Momentálne sa nemá za potvrdené, že by takýto variant prišiel aj do Európy.

 

Zhrnutie: otázky a odpovede o VW Tayron

Kedy bude nový VW Tayron uvedený do predaja?

Tayron dorazí do Európy v prvej polovici roku 2024 a v portfóliu modelov bude nad Tiguanom.

Ktoré modely budú súpermi VW Tayron v Európe?

Tayron by mohol konkurovať Honde CR-V, Škode Kodiaq a SUV Renault Espace.

Aká bude cena VW Tayron v Európe?

Ceny Tayronu v Nemecku by mohli začínať tesne pod hranicou 40.000 €, na Slovensku by sme následne očakávali podobné cenové relácie. Pre zaujímavosť, aktuálny Volkswagen Tiguan Allspace sa na Slovensku predáva od 36.590 €, zatiaľ čo klasický 5-miestny Tiguan od 26.990 €.

 

Zdroje:  VW, Autocar, Automotive News Europe




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia