NOVINKA
Vodíkový hybrid s dojazdom 1 000 km? Nie tak úplne, ale Renault Embléme môže i tak zmeniť pravidlá hry
Renault predstavil koncept Embléme. Ide o revolučný vodíkový plug-in hybrid s dojazdom až 1 000 km.
Vydané Text: Eva Karolčíková
Renault pár dní pred autosalónom v Paríži prekvapil nečakanou premiérou koncepčného modelu Embléme. Futuristický crossover má mimoriadne nezvyčajné hnacie ústrojenstvo, ktoré využíva vodík na predĺženie dojazdu batériového elektrického pohonu. Renault tvrdí, že toto auto znižuje celkové emisie CO2 počas celého svojho „životného cyklu“ o 90 percent, a to v porovnaní s inými modernými vozidlami.
Koncept je dlhý 4,8 metra a má aerodynamický tvar a agresívny dizajn, ktorý pripomína dizajnový jazyk Renaultu z 90. rokov. Ostrý nos akosi pripomína sedany Safrane a Laguna, aj keď s futuristickými LED svetlami a sexi krivkami. Zadná časť je rovnako pôsobivá, vidíte tu nezvyčajné piate dvere a vzor „dekonštruovaného“ loga Renault na veľkých zadných svetlách.
Inzercia
Tvar karosérie je zmesou SUV, hatchbacku a shooting brake. To mi mohlo na zákazníkov fungovať. Spoločnosť nezverejnila fotografie interiéru, ale uviedla, že je dostatočne priestranný pre rodiny vďaka rázvoru s veľkosťou 2,9 m. Zároveň implementovali do konceptu inteligentné riešenia, ako napríklad kamery, ktoré nahrádzajú spätné zrkadlá, kolesá optimalizované pre aerodynamiku a „plutvy“ na kapote majú za následok veľmi dobrý aerodynamický koeficient 0,25.
Koncept sa spolieha na architektúru AmpR Medium, ktorá je evolúciou platformy CMF-EV, ktorú používajú Megané E-Tech a Scénic E-Tech. Elektrický pohon kombinuje 40 kWh nikel-mangán-kobaltovú batériu s vodíkovým palivovým článkom na dlhšie cesty. Elektromotor produkuje 218 koní. Renault tvrdí, že samotná batéria ponúka dojazd 300 km a nádrž na vodík s hmotnosťou 2,8 kg ho predĺži o ďalších 350 km. Podľa Renaultu dokáže Embléme prejsť 1 000 km s jedinou 5-minútovou zastávkou na doplnenie paliva, vďaka čomu je na túto vzdialenosť taký rýchly ako auto na fosílne palivá.
Dôležitým faktorom prispievajúcim k efektivite je relatívne nízka hmotnosť 1 750 kg. Hlavným cieľom Renaultu pri koncepte bolo preskúmať riešenia pre maximálnu dekarbonizáciu počas životného cyklu vozidla. Inzerované zníženie emisií CO2 o 90 percent sa podarilo dosiahnuť s pomocou 20 partnerov, ktorí na projekte spolupracovali so spoločnosťami Renault a Ampere. Medzi spomínané inovácie patria prírodné a recyklované materiály s nízkou uhlíkovou stopou, opätovne použité diely a využitie obnoviteľnej energie pri výrobe. Výsledkom je, že Embléme vyprodukuje len 5 ton CO2 od narodenia až po koniec životného cyklu.
Renault predstaví tento koncept naživo na autosalóne v Paríži, ktorý sa začína 14. októbra. Po verejnej premiére ponúkne agregát Ampere od Renaultu koncom mesiaca detailné predstavenie konceptu. Spoločnosť opisuje model ako svoju „víziu rodinného vozidla“ a technologické laboratórium, čo znamená, že niektoré z jeho funkcií by si mohli nájsť cestu do budúcich sériových modelov.
TEST Hyundai IONIQ 5 Premium: Ohrozuje spaľováky? Rodinný elektromobil vás dostane…