NOVINKA

Proace City a Proace: Toyota zvyšuje štandardy bezpečnosti a komfortu v úžitkových modeloch

Úžitkové vozidlá Toyota Proace neprehliadnuteľne ťažia z úzkej spolupráce s koncernom Stellantis. To však nekladie žiadne prekážky tomu, aby si do nich Toyota nevložila čaro svojej osobnosti.

Vydané Text: 

Nazvať rodinu úžitkových modelov značky Toyota esami vôbec nezaváňa žiadnym preháňaním. A nielen preto, že všetky majú označenie Proace a líšia sa iba dodatočným označením. Najmenší je Proace City, prostredný si vystačí bez prívlastku a najväčší si hovorí Max. Aby bolo jasné, o akých veľkostiach hovoríme.

Proace City a Proace: Toyota zvyšuje štandardy bezpečnosti a komfortu v úžitkových modeloch

Vylepšenia menších

Menšie modely Proace City a Proace vstupujú do ďalších rokov svojho pôsobenia s vylepšeniami zameranými predovšetkým na štandardne dodávanú bezpečnostnú výbavu, pričom si udržali svoje praktické vlastnosti ako užitočné zaťaženie a maximálna dĺžka nákladného priestoru, ktoré patria na špičku segmentu, pričom už Proace City prevezie dve europalety. K vyššej bezpečnosti sa radia aj nové Full LED svetlomety, ktoré ocenia vodiči najmä počas jazdy v horších svetelných podmienkach.

Do interiéru vyšších verzií okrem základnej pribudla 10-palcová farebná obrazovka, ktorá posúva svet úžitkových vozidiel bližšie k osobným. Nechýba možnosť prepojenia vozidla s mobilnými telefónmi v podobe USB-C konektorov a rozhrania Bluetooth. Pod konektivitu patrí aj aplikácia pre mobilné telefóny MyToyota vyhradená pre majiteľov elektrických vozidiel. Tí tak získajú prístup k informáciám ako počet najazdených kilometrov, dojazd a stav vozidla, prípadne potreba servisu, či poloha vozidla. Vodič si pred naštartovaním môže nastaviť požadovanú teplotu, čas nabíjania, prípadne vyhľadať nabíjacie stanice, aby si podľa nich naplánoval cestu.

Proace City a Proace: Toyota zvyšuje štandardy bezpečnosti a komfortu v úžitkových modeloch

Bezpečnostnú výbavu rozšírili prvky ako adaptívny tempomat, predné bočné airbagy, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Zvlášť vodiči, ktorí si zvolia skriňové vyhotovenia, ocenia novinku v podobe digitálneho spätného zrkadla. Ide o neoceniteľného spoločníka, ktorý výrazne zlepší vizuálnu kontrolu okolia vozidla.

Súčasť ponuky tvoria aj verzie Verso zamerané na osobnú prepravu. Rozsah ich schopností siaha od verzií pre trojicu na predných sedadlách, cez Crew Cab s druhým radom sedadiel, až po výbavu samostatnými sedadlami v druhom rade s možnosťou inštalácie pracovného stolíka. V tomto prípade si vodič so spolujazdcom môžu objednať aj kožené masážne sedadlá. Pohodliu na dlhšie trasy, prípadne pri transferoch medzi viacerými miestami na najvyššej úrovni, potom nestojí nič v ceste.

Proace City a Proace: Toyota zvyšuje štandardy bezpečnosti a komfortu v úžitkových modeloch

Pre tých, ktorým vyhovuje elektrický pohon a majú pre jeho prevádzku vytvorené podmienky, ponúka Toyota do modelov Proace elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý čerpá energiu zo 75 kWh akumulátora, čo znamená dojazd do vzdialenosti 350 km (WLTP). Ponuku dopĺňa 2-litrový naftový motor s výkonom 106 kW (144 k), alebo 130 kW (177 k) s možnosťou spojenia so 6-stupňovou manuálnou, alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Tretí do partie

Novinku v ponuke úžitkových vozidiel značky Toyota predstavuje model Proace Max. Aj on ponúka možnosť voľby naftového, alebo elektrického pohonu. Elektrický s výkonom 200 kW (270 k) a krútiacim momentom 410 Nm poskytuje vďaka 110 kWh batérii dojazd do vzdialenosti 420 km, pre čo najrýchlejšie dobitie dokáže prijať elektrinu dodávanú výkonom až 150 kW. Celková hmotnosť vozidla s elektrickým pohonom môže narásť až na 4 250 kg. To znamená užitočné zaťaženie 1 500 kg a možnosť potiahnuť príves s hmotnosťou 2 400 kg, čo ho radí na špičku triedy.

Proace City a Proace: Toyota zvyšuje štandardy bezpečnosti a komfortu v úžitkových modeloch

Naftový 2,2-litrový motor poskytuje tri úrovne výkonu – 88 kW (120 k) a 320 Nm so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, 103 kW (140 k) a podľa toho či spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou, alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou krútiaci moment 350, alebo 380 Nm. Vrcholná verzia potom ponúka výkon 132 kW (180 k).

Rozsiahle požiadavky na vozidlá pokrývajú tri dĺžky a tri výšky karosérie s objemom nákladového priestoru od 10 do 17 m3, ako aj takmer nekonečné možnosti prestavieb a zástavieb. Toyota dodáva aj neúplné podvozky, kde medze toho, čo bude za kabínou vodiča, azda ani neexistujú.

Proace City a Proace: Toyota zvyšuje štandardy bezpečnosti a komfortu v úžitkových modeloch

Veľa dôvodov

Bez ohľadu na to, pre ktorú veľkostnú verziu Toyoty Proace sa rozhodnete, vždy dostanete vozidlo s bohatou komfortnou a bezpečnostnou výbavou. Všetky sa veľmi jednoducho ovládajú či už z hľadiska rozhrania medzi vozidlom a vodičom, alebo priamo na ceste. Nízke ovládacie sily a veľmi dobrý výhľad spolu s účinným odhlučnením, najmä v prípade elektrických verzií, spôsobujú, že vodič zvládne aj celodenné jazdenie v lepšej fyzickej a psychickej kondícii.

Proace City a Proace: Toyota zvyšuje štandardy bezpečnosti a komfortu v úžitkových modeloch

Toyota ponúka aj špeciálne služby, ktoré ju, okrem špeciálnej výstupnej kontroly kvality, odlišujú od konkurencie. Patrí sem 24/7 cestná asistencia, expresný servis, špeciálne predajné a poradenské centrá Toyota Professional Centre, ako aj značkové financovanie Kinto, vrátane poistenia nielen vozidla, ale aj prevážaného tovaru. Toyota sa tak o svojich zákazníkov stará presne tak, ako by ste si to od tejto značky predstavovali.

Slovenskí vodiči sa nemusia báť, od 1. októbra 2024 sa na zimných pneumatikách nič nemení





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie