NOVINKA
Nový Peugeot e-408 má batériu väčšiu ako e-308, no dojazd príliš nie
Peugeot e-408 prináša 210 koní a batériu s dojazdom 453 km, no stále zaostáva za konkurenciou, vrátane sesterského modelu s lepšou výdržou.
Vydané Text: Ivan Kratochvíl
100 % elektrický fastback, ktorý ponúka výkon 210 koní a moderný dizajn? Nový Peugeot e-408 konečne nastupuje na scénu. No aj keď má väčšiu batériu ako jeho súrodenec e-308, svojim dojazdom až tak neohúril. Ten je totiž iba 453 kilometrov na jedno nabitie a aj keď je to zlepšenie oproti e-308, ktorá zvládne 416 km, na rodinné auto je to stále trochu málo. Tesla Model 3 v rovnakej kategórii ponúka dojazd až 513 km, čo môže byť pre mnohých vodičov rozhodujúci faktor, hlavne ak často jazdia na dlhšie vzdialenosti.
Je to dosť?
Peugeot však zdôrazňuje, že 450 km je pre bežné denné použitie viac než dosť. Ak plánujete dlhší výlet, musíte si naplánovať prestávky na nabíjanie, a s novým systémom plánovania nabíjania to môže byť jednoduchšie. Otázka je, či je už infraštruktúra nabíjacích staníc v Európe dostatočne rozvinutá. Napríklad v západnej Európe je to lepšie, ale v niektorých regiónoch, vrátane častí Slovenska, môže byť stále problém nájsť vhodné miesta na rýchle nabitie.
Pod kapotou má e-408 batériu s kapacitou 61 kWh, z čoho je 58,2 kWh využiteľných. V porovnaní s modelom e-308, ktorá má batériu s kapacitou 54 kWh, je to nárast, no stále sa nevyrovná konkurencii ako Tesla či dokonca vnútropodnikovej konkurencii z Peugeotu, kde model 3008 s batériou 73 kWh ponúka dojazd až 529 km. To môže vyvolať otázky o strategickom umiestnení e-408 na trhu.
Čo sa týka cien, Peugeot e-408 má základnú cenu (vo Franúczsku) 43 900 eur. To je menej ako si pýta plug-in hybrid verzia, ktorá stála 45 600 eur (opäť vo Francúzsku). Peugeot sa zjavne snaží prispôsobiť trhu a ponúknuť model s nižšou cenou, no či to bude stačiť na prilákanie nových zákazníkov, ukáže čas. Hlavným konkurentom zostáva Tesla Model 3, ktorá má štartovaciu cenu 41 490 eur, a ponúka lepší dojazd za nižšiu cenu. Tieto cenové rozdiely môžu hrať kľúčovú úlohu pri rozhodovaní zákazníkov.
Plánované nabíjanie
Interiér e-408 si zachováva mnoho prvkov z modelu 308, vrátane palubnej dosky a infotainmentu. Vylepšenia zahŕňajú modernizáciu elektroniky, najmä pokročilejšieho systému pre plánovanie nabíjania. Ten si dokáže analyzovať váš štýl jazdy a odporučiť najvhodnejšie miesta na nabíjanie. Tento systém sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam na cestách, vrátane dopravnej situácie či výškového rozdielu, čo môže vodičom ušetriť čas a zvýšiť komfort na dlhších trasách.
Elektrická verzia e-408 ponúka aj kufor s objemom 471 litrov, čo je na bežné potreby rodiny viac než dostatočné. Tento model sa snaží zaujať nielen svojím dizajnom, ktorý kombinuje prvky fastbacku a SUV, ale aj praktickosťou a pohodlím pre každodenné používanie. Peugeot e-408 by mohol byť ideálnym kompromisom medzi štýlovým autom a praktickým rodinným elektromobilom, no výzvou zostáva jeho dojazd…
Prvé dodávky tohto modelu sa očakávajú začiatkom roku 2025. Až čas ukáže, či sa e-408 podarí nájsť svoje miesto na trhu, alebo či mu konkurencia odoberie potenciálnych zákazníkov.
Najlepšie elektromobily podľa ADAC-u: Tesla už nie je kráľom strednej triedy! Žezlo prebrala Škoda