NOVINKA

Nový Peugeot e-408 má batériu väčšiu ako e-308, no dojazd príliš nie

Peugeot e-408 prináša 210 koní a batériu s dojazdom 453 km, no stále zaostáva za konkurenciou, vrátane sesterského modelu s lepšou výdržou.

Vydané  Text: 

100 % elektrický fastback, ktorý ponúka výkon 210 koní a moderný dizajn? Nový Peugeot e-408 konečne nastupuje na scénu. No aj keď má väčšiu batériu ako jeho súrodenec e-308, svojim dojazdom až tak neohúril. Ten je totiž iba 453 kilometrov na jedno nabitie a aj keď je to zlepšenie oproti e-308, ktorá zvládne 416 km, na rodinné auto je to stále trochu málo. Tesla Model 3 v rovnakej kategórii ponúka dojazd až 513 km, čo môže byť pre mnohých vodičov rozhodujúci faktor, hlavne ak často jazdia na dlhšie vzdialenosti.

Peugeot e-408.

Je to dosť?

Peugeot však zdôrazňuje, že 450 km je pre bežné denné použitie viac než dosť. Ak plánujete dlhší výlet, musíte si naplánovať prestávky na nabíjanie, a s novým systémom plánovania nabíjania to môže byť jednoduchšie. Otázka je, či je už infraštruktúra nabíjacích staníc v Európe dostatočne rozvinutá. Napríklad v západnej Európe je to lepšie, ale v niektorých regiónoch, vrátane častí Slovenska, môže byť stále problém nájsť vhodné miesta na rýchle nabitie.

Peugeot e-408.

Pod kapotou má e-408 batériu s kapacitou 61 kWh, z čoho je 58,2 kWh využiteľných. V porovnaní s modelom e-308, ktorá má batériu s kapacitou 54 kWh, je to nárast, no stále sa nevyrovná konkurencii ako Tesla či dokonca vnútropodnikovej konkurencii z Peugeotu, kde model 3008 s batériou 73 kWh ponúka dojazd až 529 km. To môže vyvolať otázky o strategickom umiestnení e-408 na trhu.

Peugeot e-408.

Čo sa týka cien, Peugeot e-408 má základnú cenu (vo Franúczsku) 43 900 eur. To je menej ako si pýta plug-in hybrid verzia, ktorá stála 45 600 eur (opäť vo Francúzsku). Peugeot sa zjavne snaží prispôsobiť trhu a ponúknuť model s nižšou cenou, no či to bude stačiť na prilákanie nových zákazníkov, ukáže čas. Hlavným konkurentom zostáva Tesla Model 3, ktorá má štartovaciu cenu 41 490 eur, a ponúka lepší dojazd za nižšiu cenu. Tieto cenové rozdiely môžu hrať kľúčovú úlohu pri rozhodovaní zákazníkov.

Peugeot e-408.

Inzercia

Inzercia

Plánované nabíjanie

Interiér e-408 si zachováva mnoho prvkov z modelu 308, vrátane palubnej dosky a infotainmentu. Vylepšenia zahŕňajú modernizáciu elektroniky, najmä pokročilejšieho systému pre plánovanie nabíjania. Ten si dokáže analyzovať váš štýl jazdy a odporučiť najvhodnejšie miesta na nabíjanie. Tento systém sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam na cestách, vrátane dopravnej situácie či výškového rozdielu, čo môže vodičom ušetriť čas a zvýšiť komfort na dlhších trasách.

Peugeot e-408.

Elektrická verzia e-408 ponúka aj kufor s objemom 471 litrov, čo je na bežné potreby rodiny viac než dostatočné. Tento model sa snaží zaujať nielen svojím dizajnom, ktorý kombinuje prvky fastbacku a SUV, ale aj praktickosťou a pohodlím pre každodenné používanie. Peugeot e-408 by mohol byť ideálnym kompromisom medzi štýlovým autom a praktickým rodinným elektromobilom, no výzvou zostáva jeho dojazd…

Peugeot e-408.

Prvé dodávky tohto modelu sa očakávajú začiatkom roku 2025. Až čas ukáže, či sa e-408 podarí nájsť svoje miesto na trhu, alebo či mu konkurencia odoberie potenciálnych zákazníkov.

Najlepšie elektromobily podľa ADAC-u: Tesla už nie je kráľom strednej triedy! Žezlo prebrala Škoda







Inzercia

Inzercia