AKTUALITA

CEO Fordu označil čínske elektromobily za existenčnú hrozbu. Má na to dobrý dôvod

Jim Farley, šéf Fordu, označil v rozhovore pre The Wall Street Journal čínske automobilky za „existenciálnu hrozbu“.

Elektromobilita je pre spoločnosť strašiakom, a to hneď z niekoľkých dôvodov.
Vydané  Text: 

Čínski automobiloví výrobcovia už nie sú vnímaní ako menejcenní hráči na globálnom trhu. V posledných rokoch výrazne zlepšili svoju kvalitu a inžinierske schopnosti, pričom využili výhody lacnej pracovnej sily a bohatých zdrojov surovín. Toto im umožnilo rásť a konkurovať zavedeným značkám. Jim Farley, šéf Fordu, označil v rozhovore pre The Wall Street Journal čínske automobilky za „existenciálnu hrozbu“. Stalo sa tak po návšteve Číny, kde si vyskúšal tamojšie elektromobily. Podľa neho sú čínsky EV výrobcovia technicky popredu, čo pripomína situáciu, ktorú zažili americkí výrobcovia počas vzostupu japonských automobiliek, ako napríklad Toyota či Honda.

Spoločnosť odrazu spozornela

Plán Fordu je bojovať proti tejto konkurencii vývojom novej platformy pre cenovo dostupné elektrické vozidlá, ktorú pripravuje špeciálny tím. Okrem toho ale spoločnosť plánuje priniesť aj elektrickú verziu modelu Puma, ktorá má byť určená primárne pre európsky trh. Zároveň Ford odložil svoj cieľ stať sa plne elektrickým do roku 2030, čo naznačuje opatrnejší prístup k prechodu na EV. Mnoho ľudí by toto označilo ako vytriezvenie.

Spoločnosť prijala niekoľko kontroverzných rozhodnutí, ako napríklad zrušenie populárnych modelov ako Fiesta, Mondeo a Focus. Tieto modely, ktoré mali veľký úspech v Európe, už boli vyradené z ponuky v USA, kde bolo Mondeo predávané pod názvom Fusion. Medzitým však Ford nečakane odložil výrobu niekoľkých pripravovaných elektrických modelov, čo vrhá otázniky nad jeho dlhodobými stratégiami v oblasti elektromobility.

Jim Farley, šéf Fordu, označil v rozhovore pre The Wall Street Journal, čínske automobilky za "existenciálnu hrozbu“.

Mnohé krajiny reagujú na vzostup čínskych automobiliek zavedením ciel na čínske elektrické autá. V USA bude od konca septembra platiť clo vo výške 100 % na dovážané čínske elektromobily, zatiaľ čo Európska únia už plánuje rokovanie o clách pre značky ako SAIC, Geely a BYD. Tieto opatrenia prinášajú snahu chrániť domáce trhy pred rýchlo rastúcou konkurenciou z Číny.






ODPORÚČANÉ