NOVINKA

Ford vytvoril monštrum! Mustang GTD je beštia s vyšším litrovým výkonom ako Porsche 911 GT3 RS

Ford Mustang GTD 2025 je najrýchlejší a najvýkonnejší sériový Mustang v histórii, má 815 k a maximálnu rýchlosť 325 km/h.

Vydané  Text: 

Úplne nový Mustang 2025 GTD nanovo definuje výkon a jeho význam pre značku Mustang. Nikde to nie je také zrejmé ako pod kapotou, kde pracuje prepĺňaný 5,2-litrový osemvalec V8 s výkonom 815 k a krútiacim momentom 900 Nm (podľa certifikácie SAE).

Certifikovaný výkon a krútiaci moment spolu s najmodernejšími aktívnymi aerodynamickými komponentmi, karbón-keramickými brzdami a vnútorným zadným zavesením s poloaktívnymi tlmičmi tvoria kľúčové komponenty Mustangu GTD, pretože sa pripravuje splniť sľub a zajazdiť oficiálne merané kolo na Nürburgringu pod sedem minút.

Od prvého dňa sme sa puntičkársky sústredili na to, aby sa Mustang GTD stal vôbec prvým superautom s dokonalým výkonom a dušou Mustangu,“ povedal Greg Goodall, hlavný konštruktér programu Mustang GTD. „Srdcom modelu GTD je prepĺňaný 5,2-litrový motor V8, ktorý má ako Porsche 911 GT3 RS.

Prepĺňaný 5,2-litrový motor V8 je zdokonalený oproti predchádzajúcim motorom určeným pre Mustang. Ako prvý motor (pre model) využíva olejový systém so suchou kľukovou skriňou, ktorý pomáha mazať motor počas tiahlych a náročných prejazdov zákrutami.

Olejový systém so suchou kľukovou skriňou umožnil aj mierne zvýšiť maximálne otáčky motora na úroveň 7 650 ot./min, čo je o 100 ot./min viac v porovnaní s predchádzajúcim 5,2-litrovým motorom V8. Pod výkonové parametre motora sa podpísali aj prepracované komponenty nasávania a výfuku, titánová koncovka výfuku v štandardnej výbave a menšia remenica plniaceho dúchadla.

Mustang GTD

Okrem výkonu, ktorý je nevyhnutnou podmienkou na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 325 km/h, je Mustang GTD vybavený aj systémom na redukciu odporu vzduchu (DRS), ktorý dokáže meniť uhol sklonu zadného krídla a aktivovať klapky pod prednou časťou vozidla, takže podľa požadovaného výkonu možno vytvoriť správnu rovnováhu medzi prúdením vzduchu pod vozidlom kvôli rýchlosti a prítlakom v záujme priľnavosti.

„Spojili sme prácu talentovaných konštruktérov, dizajnérov a mimoriadne schopného vodiča s technológiou, výkonom a aerodynamikou Mustangu GTD,“ povedal Goodall. „Už sa nevieme dočkať, kedy budeme môcť splniť náš sľub zákazníkom, že GTD to zvládne za menej ako 7 minút.“





ODPORÚČANÉ