FOTOTEST Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano 2,0 TURBO 280k 8AT Q4: Quasi fantastico!

Toto SUV mnoho motoristov prehliada. Alfa Romeo Stelvio si však s konkurenciou hravo poradí.

Ponúka totiž nezameniteľný jazdný charakter, ktorý konkurenčné modely často nedosahujú ani v športových verziách.
V štandardnej výbave má veľmi zaujímavé prvky.
Vydané  Text: 

Aj keď sa dnes široká verejnosť sústreďuje predovšetkým na najnovší model Alfa Romeo Junior či na o niečo väčšie Tonale, Alfa stále ponúka aj svojho záchrancu. Taliani sa síce dlho bránili nástupu éry SUV, napokon sa však podvolili. Výsledkom je SUV, ktoré sa líši od ostatných. Alfa Romeo Stelvio totiž aj v civilnom šate prekonáva športové verzie konkurencie. Ostatné modely si častokrát dopraje ako dezert k lasagniam a dobrému Chianti na večeru. A to možno ani nepreháňam…

Verný koreňom

Cítiť vek?

TEST Alfa Romeo Tonale VELOCE 1,3 TURBO PHEV Q4: Záchrana sa podarila! Tonale žije!

Tributo Italiano

Bravo!

Priečna výstuha medzi tlmičmi, agregát za prednou nápravou, 21-palcové disky kolies, červené strmene bŕzd, dvojica výfukov, športový podvozok s adaptívnymi tlmičmi, diferenciál s obmedzenou svornosťou, športové kožené sedadlá, čierna strecha, kožou potiahnutá palubná doska, prémiová audio sústava. Nie, toto nie je pohľad do konfigurátora príplatkovej výbavy, to je sériová výbava Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano.

Cosa dire in conclusione sull’Alfa Romeo Stelvio?

Ospravedlňte moje talianske chvíľky počas písania recenzie na Alfa Romeo Stelvio. Čo by som o aute na záver mohol dodať? Ak odhliadnem od jeho veku, musím povedať len „BRAVO!“. Určite to nie je najlepšie auto, ktoré som kedy mal možnosť testovať, no naladenie podvozku spoločne s prevodovkou a fakt, že ide primárne o zadokolku, z neho robia z stého pohľadu unikát. Často prehliadané SUV si pritom zaslúži oveľa viac pozornosti. Nielenže zachránilo tradičného výrobcu v ťažkých časoch, ale taktiež dokázalo, že aj SUV strednej triedy môže byť zábavné. Má nejaké chyby v podobe zastaralého zábavno-informačného systému, tupého prejavu prevodovky v normálnom režime, vyššej spotreby či častých zásahov elektroniky do riadenia. Avšak prináša skutočnú radosť z jazdy, a ak sa rozhodnete, ponúkne vám omnoho viac, než si myslíte. Preto si myslím, že je quasi fantastico!

Technické údaje Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano 2,0 TURBO 280k 8AT Q4
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 687 x 1 903 x 1 693 mm
Rázvor  2 818 mm
Prevádzková hmotnosť 1 755 kg
Najväčšia celková hmotnosť 2 350 kg
Objem batožinového priestoru 525 / 1 600 dm³
Výkon motora 206 kW/ 280 koní pri 5 250 ot./min
Krútiaci moment motora 400 Nm pri 2 250 ot./min
Pohon Q4
Prevodovka 8-stupňová automatická
Objem nádrže 58 l
Palivo benzín
Zrýchlenie 5,7 s
Maximálna rýchlosť 230 km/h
Spotreba – test 9,6 l/100 km
Cena – test 67 090 eur

 




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.


ODPORÚČANÉ