AKTUALITA

BMW a Toyota na spoločnej misii: Bude z vodíka nová nafta? Výtvor spolupráce príde už čoskoro

BMW Group a Toyota Motor Corporation spoločne vyvinú pohonný systém pre osobné vozidlá s technológiou palivových článkov

Vydané  Text: 

BMW plánuje uviesť na trh svoje vôbec prvé sériovo vyrábané elektrické vozidlo s palivovými článkami (FCEV) v roku 2028, čím zákazníkom ponúkne dodatočnú možnosť plne elektrického pohonu s nulovými lokálnymi emisiami v BMW. BMW Group a Toyota Motor Corporation spájajú svoje sily a technologické schopnosti, aby priniesli na cesty novú generáciu technológie pohonu s palivovými článkami. 

Toto je míľnik v histórii automobilového priemyslu: vôbec prvé sériovo vyrábané vozidlo s palivovými článkami, ktoré ponúka svetový prémiový výrobca. Poháňaný vodíkom a poháňaný duchom našej spolupráce podčiarkne, ako technologický pokrok formuje mobilitu budúcnosti,“ povedal Oliver Zipse, predseda predstavenstva BMW AG . „A bude to ohlasovať éru výrazného dopytu po elektrických vozidlách s palivovými článkami.“

BMW a Toyota na spoločnej misii: Bude z vodíka nová nafta? Nové auto príde už čoskoro

Koji Sato, prezident a člen predstavenstva (zástupca) Toyota Motor Corporation, povedal: „Sme radi, že spolupráca medzi BMW a Toyotou vstúpila do novej fázy. V našej dlhej histórii partnerstva sme potvrdili, že BMW a Toyota zdieľajú rovnakú vášeň pre autá a vieru v „otvorenosť technológií“ a „viaccestný“ prístup k uhlíkovej neutralite. Na základe týchto spoločných hodnôt prehĺbime našu spoluprácu v úsilí, ako je spoločný vývoj systémov palivových článkov novej generácie a rozšírenie infraštruktúry s cieľom vytvoriť vodíkovú spoločnosť. Spolu s BMW a partnermi v rôznych odvetviach zrýchlime naše úsilie, aby sme si uvedomili budúcnosť, v ktorej vodíková energia podporuje spoločnosť.“

 

Technológia zdieľanej hnacej sústavy 

BMW Group a Toyota Motor Corporation spoločne vyvinú systém hnacieho ústrojenstva pre osobné vozidlá, pričom základná technológia palivových článkov (jednotlivé palivové články tretej generácie) vytvorí synergiu pre aplikácie úžitkových aj osobných vozidiel. Výsledok tohto spoločného úsilia bude využitý v jednotlivých modeloch BMW aj Toyota a rozšíri škálu možností FCEV dostupných pre zákazníkov, čím sa vízia vodíkovej mobility o krok priblíži k realite.

Zákazníci môžu očakávať, že modely BMW a Toyota FCEV si zachovajú svoju odlišnú identitu a vlastnosti značky a poskytnú im na výber individuálne možnosti FCEV. Realizácia synergií a zlúčenie celkového objemu pohonných jednotiek prostredníctvom spolupráce na vývoji a obstarávaní sľubuje zníženie nákladov na technológiu palivových článkov.

Prvý sériový model na vodíkový pohon v roku 2028

Po úspešnom testovaní pilotnej flotily BMW iX5 Hydrogen na celom svete sa teraz BMW Group pripravuje na sériovú výrobu vozidiel s vodíkovými pohonnými systémami v roku 2028 na základe spoločne vyvinutej technológie hnacieho ústrojenstva novej generácie. Sériovo vyrábané modely budú integrované do existujúceho portfólia BMW, tj BMW ponúkne existujúci model v dodatočnom variante systému pohonu s vodíkovými palivovými článkami. Keďže technológia FCEV je ďalšou technológiou elektrických vozidiel, BMW Group ju výslovne vníma ako doplnok k technológii pohonu používanej batériovými elektrickými vozidlami (BEV) a vedľa plug-in hybridných elektrických vozidiel (PHEV) a spaľovacích motorov (ICE).

Cesta k využitiu plného potenciálu vodíkovej mobility zahŕňa jej využitie v úžitkových vozidlách a zriadenie infraštruktúry na dopĺňanie paliva pre všetky aplikácie mobility vrátane osobných vozidiel na vodíkový pohon. Uznávajúc komplementárnu povahu týchto technológií, BMW Group a Toyota Motor Corporation podporujú rozširovanie infraštruktúry tankovania vodíka a nabíjania batérií pre elektromobily. Obe spoločnosti podporujú udržateľné dodávky vodíka vytváraním dopytu, úzkou spoluprácou so spoločnosťami, ktoré budujú nízkouhlíkové zariadenia na výrobu, distribúciu a doplnenie paliva.

BMW a Toyota na spoločnej misii: Bude z vodíka nová nafta? Výtvor spolupráce príde už čoskoro

BMW Group a Toyota Motor Corporation obhajujú vytvorenie vhodného rámca zo strany vlád a investorov, ktorý by uľahčil prenikanie vodíkovej mobility v ranom štádiu a zabezpečil jej ekonomickú životaschopnosť. Podporou zodpovedajúcej infraštruktúry majú za cieľ vytvoriť trh FCEV ako ďalší pilier popri iných technológiách pohonných jednotiek. Spoločnosti navyše hľadajú regionálne alebo miestne projekty, aby ďalej podporili rozvoj vodíkovej infraštruktúry prostredníctvom spoločných iniciatív.

Vodík je uznávaný ako sľubný budúci energetický nosič pre globálnu dekarbonizáciu. Pôsobí ako efektívne úložné médium pre obnoviteľné zdroje energie, pomáha vyrovnávať ponuku a dopyt a umožňuje stabilnejšiu a spoľahlivejšiu integráciu obnoviteľných zdrojov energie do energetickej siete. Vodík je chýbajúci kúsok na dokončenie skladačky elektrickej mobility, kde batériové elektrické pohonné systémy nie sú optimálnym riešením.





ODPORÚČANÉ