AKTUALITA
Svojho cieľa sa nezvdáva. Nissan sa zaviazal, že definitívne smeruje k elektrickej mobilite
Do roku 2030 chce mať Nissan na euróspkych trhoch všetky modely podriadené elektrickej mobilite.
Vydané Text: Redakcia (PK)
Predaje elektrických vozidiel nedosahujú ani v tomto roku predpokladané čísla. Mnohým automobilkám to spravilo škrt cez rozpočet. Kvôli tomu posúvajú svoje elektrické plány a hľadajú alternatívy, prípadne sa vracajú späť k spaľovacím motorom. Japonská automobilka Nissan napriek týmto prekážkam ostáva verná svojmu pôvodnému cieľu. Do roku 2030 chce byť v Európe plne elektrickou značkou.
Podľa britského týždenníka Autocar predstavitelia Nissanu uviedli, že do začiatku budúceho desaťročia automobilka ukončí výrobu spaľovacích a hybridných modelov v Európe. V prvých šiestich mesiacoch tohto roka mali čisto elektrické vozidlá v Európskej únii len 12,5-percentný podiel na trhu. To je medziročný pokles o 0,4 %. Prognózy pritom hovorili o ďalšom raste.
V pláne niekoľko elektomobilov
Japonská automobilka už teraz pracuje na elektrických nástupcoch modelov Qashqai, Juke, Leaf a elektrickej Micre. S najväčšou pravdepodobnosťou sa tieto modely budú vyrábať v britskom Sunderlande. Aktuálne má Nissan v ponuke dva batériové modely. Sú nimi SUV Ariya a známejší Leaf. Navzdory prekážkam sa Nissan nevzdáva. Tým pádom môžeme tento cieľ japonskej automobilky považovať za príliš ambiciózny. Alebo sa mýlime?
Inzercia
Tento plán potvrdila aj Mayra Gonzálezová, šéfka predaja európskeho zastúpenia Nissanu: „Náš obchodný plán je veľmi jasný. Do roku 2030 chceme v Európe dosiahnuť 100-percentný predaj elektromobilov.“ Podľa jej ďalších vyjadrení je kľúčové, „aby sa odteraz až do roku 2027 premýšlalo, ako čo najlepšie vyvážiť portfólio medzi elektrickými, spaľovacími a hybridnými vozidlami. V Európe vidíme veľa nejednotnosti medzi krajinami v spôsobe, akým elektrifikácia napreduje.“ A na základe tejto nejednotnosti „musíme ponúkať vozidlá, ktoré sú v súlade s týmto vývojom. Kľúčové bude vyvážené modelové portfólio.“ dodáva na záver Gonzálezová.
Japonská automobilka zatiaľ nezverejnila dátumy premiér elektrických vozidiel. No v súčasnosti sa rozširuje a modernizuje výrobný závod v Sunderlande. Trochu iné vyjadrenie ako Gonzálezová uviedol o budúcnosti riaditeľ plánovania európskeho Nissan, François Bailly, ktorý naznačil, že existujúce spaľovacie a hybridné modely by mohli mať ešte dlhú životnosť: „Videli ste nový Qashqai? Toto je jeho tretia generácia a ešte nikdy sme do neho neinvestovali tak veľa. Takže máme investovať do elektrickej budúcnosti? Áno. Pokračovať v tom, čo robíme? Áno. Ale ako dlho? Uvidíme.“