FOTOTEST Peugeot 508 PSE SW: Taxi je späť! Niektoré veci však nepotešili…

Peugeot 508 PSE je až príliš blízko schopnostiam legendárneho modelu 406 z filmu Taxi. Nie všetko v ňom je však tak dokonalé…

Plug-in hybrid s výkonom až 360 koní dokáže jazdiť prekvapivo ekonomicky.
Dokáže ním Peugeot presvedčiť fanúšikov nemeckej konkurencie?
Vydané  Text: 

Pamätáte sa ešte na legendárny francúzsky film Taxi z roku 1998? Ten svojho času urobil dokonalú reklamu automobilke Peugeot a do dnes sa radí medzi najúspešnejšie firmy európskej produkcie. Hlavou postavou filmu bol taxikár Daniel, ktorý vlastnil na prvý pohľad bežný, až tuctový Peugeot 406. Avšak v priebehu pár sekúnd z neho dokázal urobiť auto, ktoré malo schopnosť poraziť aj superšporty. Samozrejme samotný film treba brať s určitou dávkou nadhľadu. Ale čo ak Peugeot skutočne dokáže urobiť podobné auto? Ak to Francúzi dokážu, nebude tým autom nič iné, než Peugeot 508 PSE!

Podaril sa!

FOTOTEST Peugeot 5008 GT 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6: 7 miest za túto cenu? Oplatí sa čakať na nové?

Naplnil papierové predpoklady?

Vylepšenia na správnych miestach

Komfort mu môže konkurencia závidieť!

Test: Koľko prejde PEUGEOT 508 PHEV na elektrinu a je dosť veľký pre rodinu?

Je Peugeot 508 PSE SW legendárnym Taxi?

Priznám sa, že nepatrím medzi skalných fanúšikov automobilky Peugeot. Samotný Peugeot 508 PSE SW ma však príjemne prekvapil. Vidno, že výrobca prešiel sebareflexiou a zapracoval na všetkých tých kritizovaných oblastiach z minulosti. Stále je tu však priestor na zlepšenie, čo dáva Francúzom do ruky rôzne možnosti. Osobne sa mi veľmi páčilo spracovanie kabíny a jazdný prejav auta. Aj vo vyšších rýchlostiach drží na ceste ako na koľajniciach a v športovom režime sa vyslovene vrhá za príkazmi od volantu. Jedinou nevýhodou hybridného systému je pomalé dobíjanie z verejnej siete. Dlhodobo razím filozofiu, že k spotrebe sa pri testoch športových áut nevyjadrujem, pretože môže byť veľmi odlišná od spôsobu použitia. Avšak pri bežnej jazde je 6,8 l/100 km na plug-in hybridné auto pomerne dosť. Možno malým ospravedlnením môže byť výkon až 360 koní.

Technické údaje Peugeot 508 PSE SW
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 778 x 1 859 x 1 420 mm
Rázvor  2 793 mm
Prevádzková hmotnosť 1 967 kg
Najväčšia celková hmotnosť 2 340 kg
Objem batožinového priestoru 530/1 780 dm³
Výkon motora 147 kW/200 koní pri 6 000 ot./min
Krútiaci moment motora 300 Nm pri 3 000 ot./min
Výkon elektromotora – predný 81 kW/110 koní pri 2 500 ot./min
Krútiaci moment elektormotora – predný 320 Nm pri 2 500 ot./min
Výkon elektromotora – zadný 83 kW/112 koní pri 14 000 ot./min
Krútiaci moment elektormotora – zadný 166 Nm pri 4 760 ot./min
Systémový výkon 265 kW/360 koní
Systémový krútiaci moment 520 Nm
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňová automatická
Kapacita nádrže 43 litrov
Kapacita batérie 12,4 kWh (celková)
Palivo benzín + elektrina
Zrýchlenie 5,2 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Maximálna rýchlosť – elektrický režim 130 km/h
Emisie (WLTP) 180 g/km (40 g/km – hybridný režim)
Spotreba – test 6,8/100 km
Cena – test 74 490 eur

 

Inzercia

Inzercia




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.