NOVINKA
Toto je nové Maserati GT2 Stradale. Má sa Porsche 911 GT3 RS začať báť?
Taliani predstavili na Monterey Car Week v Kalifornii Maserati GT2 Stradale, na okruhy zameranú novinku postavenú na základoch modelu MC20.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Maserati GT2 Stradale zamerané na okruhy a stále s homologizáciou na bežné cesty je najextrémnejší nový model značky od dôb MC12. GT2 Stradale Taliani postavili na základoch uznávaného MC20. Podľa očakávanie ho vyrobili ľahšie a pridali aerodynamické komponenty. Tými by ho chceli posunúť do ligy medzi Porsche 911 GT3 RS a Ferrari 296 GTB Assetto Corse.
Samozrejme aj Maserati GT2 Stradale zdieľa karbónový monokok s „dvadsiatkou“ i väčšiu časť karosérie z uhlíkového kompozitu. A spoločný je tiež motor, preplňovaný vidlicový šesťvalec Nettuno s objemom 3,0 litra s mazaním so suchou vaňou.
Konštruktéri pohonnú jednotku prepracovali, takže teraz poskytuje 640 koní. Teda o 10 koní viac v porovnaní s MC20 a postaral sa to nový výfukový systém a prekvapivo i nové turbodúchadlá. Hardwarové úpravy podporuje tiež modifikovaná riadiaca jednotka, zvláštne však je, že pre zmenu o 10 Nm spadlo maximum krútiaceho momentu.
Vodič má preto pod pravým pedálom „len“ 720 newtonmetrov, ale mali by sme dodať, že odteraz v širšom spektre otáčok od 3000 do 5500 ot./min.
Pretekárske gény
Výkon výlučne na kolesá zadnej nápravy prenáša osemstupňová dvojspojková prevodovka a výrobca uvádza zrýchlenie z miesta na stovku za 2,8 sekundy. Maserati GT2 Stradale potom dosiahne najvyššiu rýchlosť 320 kilometrov za hodinu.
Ako prezrádza označenie novinky, auto čerpá nápady z čistokrvne pretekárskeho modelu GT2. Vďaka tomu dostala agresívnejšie štylizované nárazníky s integrovanými spojlermi, väčšie nasávacie otvory alebo odvetrávanie na kapote i predných blatníkoch.
Za nimi sa ukrývajú kované 20-palcové hliníkové disky a celok korunuje nastaviteľné zadné krídlo a hlbší difúzor. Tieto zmeny podľa automobilky prispeli ku schopnosti auta vyvinúť pri rýchlosti 280 km/h prítlak 500 kg.
Interiér je z väčšej časti prenesený z modelu MC20, ale nájdete tu nové karbónové športové sedadlá čalúnené alcantarou Blu Elettrico. Ak by vám nevyhovovali, sú k dispozícii tiež konvenčnejšie sedačky vhodnejšie na každodenné použitie.
Do extrému neustupuje
Okrem toho má vodič pred sebou nový volant s integrovanými LED, ktoré vám v režimoch Sport a Corsa začnú od 5500 ot./min. radiť s najvhodnejším momentom na preradenie. Aj keď máme pred sebou veľmi nekompromisný stroj, dizajnéri sa postarali napríklad o zväčšenie indukčnej nabíjačky, aby sa do nej zmestili najnovšie väčšie mobily.
Majitelia potom budú môcť využiť 10,25-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu a základné dáta zobrazí rovnako veľký digitálny prístrojový panel.
Aj keď autorom išlo tiež o zníženie hmotnosti (o 60 kg), nešli vo svojej snahe až na kosť. Aj preto napríklad interiér ozvučuje až 12 reproduktorov audiosystému.
Podľa toho, čo máte v pláne, vám Maserati ponúkne jeden z dvoch dostupných príplatkových paketov. Prvý obsahuje odpruženie ladené na hladký povrch okruhov, brzdový systém Brembo s väčšími karbón-keramickými kotúčmi, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál a lepivejšie Micheliny. S tým vývojári spojili inú kalibráciu ABS, stabilizačného programu a ďalších systémov.
Druhou možnosťou je Performance Plus, ktorý posúva Maserati GT2 Stradale ešte ďalej. Zahŕňa napríklad štvorbodové bezpečnostné pásy alebo hasiaci prístroj. Otázkou je akurát cena. Z dostupných zákulisných informácií by to však malo byť viac ako 355 tisíc eur.