Do Európy mieri lacný elektromobil z Číny, ktorý zmení názor mnohých odporcov. Ponúkne zaujímavú techniku!
V Európe sa začína predávať nový elektromobil z Číny. Dongfeng Box láka hlavne agresívnou cenovkou.
Interiér pripomína autá vyšších tried.
Jedinou nevýhodou môžu byť skromnejšie parametre výkonu a dojazdu.
Vydané Text: David Hecl
V posledných týždňoch sa na pôde Európskej únie diskutuje hlavne o zavedení nových ciel na elektromobily dovážané z Číny. 37,6-percentná daň začala platiť už 5. júla 2024, no nemusia ju automaticky platiť všetci výrobcovia. Napriek čoraz ťažším podmienkam pre čínske značky sa do Európy pomaly dostáva elektromobil, ktorý pravdepodobne zmení názor mnohých odporcov. Hlavným benefitom modelu Dongfeng Box má byť nízka cena, ktorá je v niektorých krajinách Európy výrazne pod 20 tisíc eur.
Dongfeng Box vstupuje na európsky trh
Čínska novinka, ktorá má v pláne zaplaviť európske ulice, nesie názov Dongfeng Box. Ide o elektromobil, ktorý bol oficiálne uvedený na čínsky trh na začiatku tohto roka. Automaticky po jeho predstavení sa špekulovalo, či by s ním automobilka nemohla zožať úspech aj na starom kontinente. Teraz, po siedmych mesiacoch od jeho premiéry, sa ho pravdepodobne dočkáme aj v našich geografických končinách.
Čím je auto zaujímavé? Už len pohľad na jeho rozmery jasne napovedá, že jeho primárnym poľom pôsobnosti je mesto. Dongfeng Nammi Box je totiž dlhý len 4 030 milimetrov, pričom jeho rázvor je 2 660 milimetrov. Elektromobil stojí na koncernovej platforme Dongfeng Quantum Architecture S3, ktorá umožňuje do jeho podlahy implementovať batériu s kapacitou 42,3 kWh. Hlavnou konkurenciou mu teda je elektrický Peugeot 208, Opel Corsa či nový Citroën ë-C3.
„Prémiový“ interiér
Oproti svojim konkurentom však chce zákazníkov zaujať moderným minimalistickým interiérom, ktorý využíva prvky vyšších tried. Reč je napríklad o prémiových materiáloch, modernom 12-palcovom centrálnom displeji zábavno-informačného systému, 5-palcovom displeji pred vodičom či dokonca špeciálnymi prednými sedadlami. Tie je možné sklopiť do úplnej roviny a z interiéru tak vytvoriť obývaciu miestnosť.
Všetky prvky moderného interiéru však mierne kompenzujú skromnejšie parametre. Ako sme už uviedli vyššie, kapacita batérie je 42,3 kWh pričom podľa údajov od výrobcu má vystačiť na dojazd približne 310 kilometrov. Elektromotorom je poháňaná výhradne predná náprava. Jeho výkon predstavuje 70 kW a krútiaci moment má hodnotu 160 Nm. Aktuálne sa v cenníku slovenského zastúpenia Dongfeng nachádza aj Box s menšou kapacitou batérie.
Cena je hlavným lákadlom
To, že to Dongfeng Box s príchodom na európsky trh myslí skutočne vážne, dokazuje aj jeho cenovka. Vo Švajčiarsku by mala byť len 21 990 frankov, čo po prepočte predstavuje čiastku 23 200 eur. Na druhú stranu, v Nórsku je jeho cenovka výrazne pod hranicou 20 tisíc eur. Momentálne si ho tam môžete predobjednať za sumu 189 tisíc korún, čo predstavuje len 16 036 eur. Slovenské zastúpenie na základe informácií z cenníka ponúka Dongfeng Box za cenu od 22 990 eur. Ide o verziu v najvyššej výbave, s akumulátorom s veľkosťou 31,4 kWh.
Konkurencia pre Tucson, Kugu, Sportage aj Formentor! TEST Dongfeng Forthing T5 Evo
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.