NOVINKA
Audi RS 3 facelift: Rovnaký motor, ale na Nürburgringu je o 2 sekundy rýchlejšie. Ako je to možné?
Nemci predstavili medzigeneračne modernizované Audi RS 3 s vylepšenou agilitou, vďaka tomu zvládne Nordschleife za 7 minút a 33,12 sekundy.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Pre zvučný päťvalcový preplňovaný motor sa facelift modelu Audi RS 3 stane pravdepodobne labuťou piesňou. Nájdete ho mimochodom tiež v SUV RS Q3. Nástupcovia však budú zrejme spoliehať na elektrický alebo hybridný pohon s menšou spaľovacou jednotkou.
Dva a pollitrový agregát EA855 evo má v modernizovanom hatchbacku i sedane RS 3 naďalej 400 koní a 500 newtonmetrov. A automobilka ho stále kombinuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic a pohonom oboch náprav quattro. To stačí na akceleráciu z miesta na stovku za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť až 290 kilometrov za hodinu.
To isté však zvládalo Audi RS 3 aj pred faceliftom. Ako je možné, že automobilka skrátila čas na Nordschleife zo 7:35,522 na 7:33,123 minúty, teda o viac ako dve sekundy? Má to viac rovín. Auto dostalo nové pneumatiky a za príplatok si môžete objednať lepivejšie semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R.
Citlivejšie na brzdách
Audi zároveň hovorí, že jeho technici jemnejšie vyladili pribrzďovanie kolies v rámci systému vektorovania krútiaceho momentu. RS 3 sa podľa automobilky vďaka tomu presnejšie drží zvoleného polomeru, odďaľuje nedotáčivosť v nájazdoch do zákrut a dokáže sa do nich vrhnúť s väčšou ochotou. Podčiarknuté, spočítané – Audi RS 3 je o kúsok rýchlejšie v oblúkoch.
Toto nastavenie podľa výrobcu posilňuje tiež pretáčavý charakter. Kým doteraz ste mohli nechať vybočiť zadok hlavne plynom, teraz do ide ľahšie aj vďaka reakciám na riadenie, respektíve uhol natočenia volantu.
RS 3 iné aj v interiéri
Pokiaľ ide o dizajn, Audi RS 3 dostalo novú grafiku predných i zadných diódových svetiel. K tomu premiestnené jednoduchšie logo na hrane masky chladiča a návrhári použili tiež oba nové nárazníky. Prepracované sú tiež karbónové doplnky a v interiéri objavíte nové športové sedadlá z uhlíkového kompozitu a čalúneného kožou Nappa.
Keď už spomíname kabínu, za zmienku stojí zhora i zdola skosený nový volant, zmenšený volič automatickej dvojspojkovej prevodovky, modifikované ambientné osvetlenie či antracitové kľučky dverí i lemy vetracích otvorov.
Nemci hovoria, že modernizované Audi RS 3 dodajú predajcom približne od októbra. Ceny prepracovaného modelu sa na západ od ČR začínajú na čiastke 66 tisíc eur. Za sedan si tamojší motoristi priplatia rovných 2000 eur.