NOVINKA

Nový GT One je moderná reinterpretácia Porsche 911 GT1, vznikne len 22-kusová séria

O vývoj a stavbu pozoruhodného superšportu GT One s hmotnosťou len 1200 kg sa postaral britský špecialista na Porsche, Richard Tuthill.

Vydané  Text: 

Celé meno novinky je Tuthill GT One. A ak trochu sledujete scénu s takzvanými restmodmi Porsche, asi budete vedieť, odkiaľ fúka. Za vývoj a výrobu tohto auta totiž zodpovedá firma Tuthill, ktorá pred pár rokmi ohromila svet modelom 911K. Navonok klasická deväťsto-jedenástka typ 930, pod lakom ale kompletne karbónový špeciál s hmotnosťou 850 kg. Neskutočný však bol hlavne jej plochý atmosférický šesťvalec. Mal objem 3,1 litra a nechal sa s ľahkosťou točiť na hranicu 11 000 otáčok za minútu!

GT One

So stopami značky Singer

O dizajn novinky sa postaral Florian Flatau, ktorý navrhuje podobne koncipované Porsche pre americký Singer a je podpísaný tiež pod terénnym konceptom Singer ATS, ktorý zatrhla samotná nemecká automobilka chystajúca v tom čase 911 Dakar.

GT One

GT One je samozrejme poctou Porsche 911 GT1, presnejšie jej civilného homologizačného modelu s názvom 911 GT1 Strassenversion. Richard Tuthill, majiteľ britskej firmy, hovorí, že pôvodné autá mali „kompromitovaný výkon pre bežné cesty, pretože v skutočnosti ich konštruktéri navrhovali na okruhy“. To však nemá byť prípad nového GT One, ktoré je každým centimetrom vyvinuté tak, aby fungovalo na verejných cestách.

GT One

Firma z Oxfordshire neprezradila, ktoré klasické Porsche použila ako základ novej stavby. Vieme ale, že novinka dostala zavesenie s dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu i vzadu, karbón-keramické brzdy a kompletne karbónovú karosériu. Aj vďaka tomu GT One váži len 1200 kilogramov.

GT One

Necelé dva tucty

Limitovaná séria áut obmedzená na 22 kusov ponúkne záujemcom dva motory. Základom sa stane atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4,0 litra a výkonom 500 koní. Druhou možnosťou sa stane preplňovaná verzia s výkonom „viac ako 600 koní“. O spracovanie sily motora sa postará sedemstupňový dvojspojkový automat alebo bližšie nedefinovaný, „ekvivalentný manuál“.

GT One

Tuthill hovorí, že do každého vyrobeného auta musia investovať až 3500 hodín práce, cenu GT One ale neprezradil. „Inšpirovali sme sa všetkým, čo sme doteraz vytvorili a zároveň sme sa inšpirovali tým, čo robili iní pred nami a robia aj naďalej,“ nechal sa počuť Richard Tuthill. „Trieda FIA GT1 umožnila automobilkám vytvoriť úžasné stroje. Vzali sme to najlepšie, ale zamerali sme sa na výrobu auta určeného na bežné cesty. Dúfam, že si to s nami užijete,“ dodal v krátkom rozhovore s britským Autocarom Tuthill.

 





ODPORÚČANÉ