NOVINKA
Najvýkonnejšie kombi všetkých čias: Nové BMW M5 Touring prepisuje pravidlá
Nové BMW M5 Touring prepisuje históriu ako najvýkonnejšie kombi sveta s viac než 700 koňmi. A pritom stále odvezie celú rodinu.
Vydané Text: Eva Karolčíková
BMW opäť vyzdvihuje svoje rodinné vozidlá a podporuje ich najšportovejšími a najvýkonnejšími verziami. Po prekvapení v podobe M3 Touring je teraz na rade nová generácia rodiny radu 5, ktorá bude obsahovať aj verziu M5 a má svetovú premiéru na Monterey Car Week v Kalifornii v USA.
Predtým bol M5 Touring dostupný iba v druhej generácii (E34 od roku 1988 do roku 1995) a štvrtej generácii (E61 v rokoch 2005 až 2010). Teraz sa s G60 Bavori vracajú do boja s touto rodinou M5 nabitou technológiou a výkonom.
Inzercia
Toto je v poradí tretí M Hybrid značky a rovnako ako tie ostatné, je založený na kombinácii spaľovacieho motora V8 s elektromotorom. Spolu poskytujú nie menej ako 535 kW (727 k) s maximálnym krútiacim momentom 1 000 Nm. To mu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, ale môže sa zvýšiť na 305 km/h, ak si vyberiete voliteľný balík M Driver’s Package.
Funkcia Launch Control je dostupná vo všetkých nastaveniach ponuky M Setup s výnimkou režimu 2WD systému M xDrive. Táto mechanika je kombinovaná s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic a pohonom všetkých kolies xDrive s niekoľkými pracovnými režimami, aby poskytla väčší výkon a krútiaci moment zadnej náprave v režime 4WD Sport a dokonca ju nechala na pokoji v režime 2WD.
M Drive Professional aj pre Touring
Ako novinka pre hybridnú konfiguráciu slúži tlačidlo M Hybrid, ktoré umožňuje vodičovi vybrať si medzi čisto elektrickými režimami s vysoko energeticky účinným hybridným kombinovaným pohonom. So štandardnou výbavou M Drive Professional môžete využívať aj režim TRACK.
Medzi ďalšie funkcie M Drive Professional patrí M Laptimer a funkcia Boost Control, ktorá maximalizuje dodávku výkonu na niekoľko sekúnd. V plne elektrickom režime dokáže dosiahnuť rýchlosť až 140 km/h a jeho dojazd v cykle WLTP je 61 až 67 km, pričom využíva 18,6 kWh batériu umiestnenú v spodnej časti vozidla, ktorú je možné nabíjať striedavým prúdom až do 11 kW.
Podvozok bol prispôsobený novému výkonu s adaptívnym M odpružením s elektronicky riadenými tlmičmi a integrovaným aktívnym riadením, ktoré umožňuje otáčanie zadných kolies až o 1,5 stupňa. Čo sa týka bŕzd, v štandarde sú M Compound (karbónové brzdy M Carbon sú voliteľné) a sú kombinované s integrovaným brzdovým systémom, ktorý vodičovi ponúka dve nastavenia pocitu z pedálov.
M disky z ľahkej zliatiny majú 20 palcov na prednej náprave a 21 palcov vzadu. Aby sa odlíšil od bežného radu 5 Touring, rozšírili podbehy kolies, prednej časti dominujú veľké otvory na prívod vzduchu a novo navrhnutá mriežka chladiča v tvare obličky, pričom obrysy sú štandardne osvetlené vďaka BMW Iconic Glow. Nemôžeme zabudnúť na jeho kufor, ktorý má 500 litrov a dá sa rozšíriť na 1 630. Systém komfortného prístupu a automatické ovládanie dverí batožinového priestoru je bonus (už v základnej výbave).
Zdroje: BMW