AKTUALITA

Odhalenie novej generácie VW Transporter: Má už viac ako 5 metrov

Nový Volkswagen Transporter je tu. Osobná dodávka je vytvorená podľa dizajnu Ford, no stále ide o pokračovanie tradície.

Vydané  Text: 

Nemecká automobilka pár dní dozadu ukázala svetu fotky nového VW Transporter a Caravelle. Spolu s fotkami uzrelo „svetlo sveta“ aj pár technických informácií. Kompletné technické parametre budú však predstavené až pri svetovej premiére na IAA 2024 Transportation, ktorá sa bude konať v čase 17. – 22. septembra 2024. Poďme sa pozrieť aspoň na už známe fakty a fotky.

„Rovnaký“ na pohľad

Na úvod treba povedať, že nová „téSedmička“ je vyvinutá vďaka spolupráci automobiliek Volkswagen a Ford. V praxi to znamená, že Transporter bude „koncernovým dvojčaťom“ modelu Ford Transit Custom. Nový model má predovšetkým nahradiť niekoľko násobne faceliftovaný T6.1 a zároveň vyplní medzeru medzi modelmi ID.Buzz a Multivan. Oproti predchodcovi narástol o 146 mm do dĺžky, konkrétne na 5 050 mm. Rázvor bol predĺžený o 97 mm na súčasných 3 100 mm.

Inzercia

Inzercia

Objem až 9 m³

Podľa dostupných informácií od výrobcu by mal objem nákladového priestoru predstavovať 5,89 m³. Veľkosť objemu závisí od konkrétneho prevedenia modelu. Výška nakladacej hrany sa pohybuje v rozmedzí 575 – 638 mm. Presnejšie údaje o zaťažení nie sú aktuálne dostupné, ale podľa prvotných informácii to má byť až 1,33 tony. Zároveň sa oproti prechádzajúcej generácii natiahla aj dĺžka batožinového priestoru o 61 mm na 2 602 mm. V prípade predĺženého modelu to bude 3 002 mm.

TDI a elektrika

Nový Transporter bude hneď od začiatku ponúkaný s klasickými motormi TDI, ako hybrid aj čisto elektromobil. Základom bude motor TDI s objemom 2,0 l s výkonom 110 koní a so 6-st. manuálnou prevodovkou. Silnejší „dvojliter“ bude disponovať výkonom 150 alebo 170 koní. Tieto motory budú na želanie spriahnuté aj s 8-st. automatickou prevodovkou. Plug-in hybridná verzia bude mať motor s objemom 2,5 l a výkonom 233 koní a bude sprevádzaná s CVT prevodovkou.

Pre záujemcov o elektrické modely sú pripravené 4 výkonnostné verzie s výkonom 116, 136, 218286 koní. Verzie s TDI a eHybrid budú primárne s náhonom na predné kolesá, elektrické verzie s pohonom zadných kolies. Pre úplnosť dodávame, že osobná verzia Caravelle bude dostupná zatiaľ len s TDI motormi.

Interiér

Napriek digitálnej dobe sa nový model nezbavil klasických tlačidiel. Ako vidno na fotografii nižšie, hoci interiéru dominuje 12″ digitálny prístrojový panel spolu s 13″ dotykovou obrazovkou, klasické tlačidlá ostali a sú umiestnené na volante a pod dotykovou obrazovkou. Mnohých určite poteší štandardný otočný ovládač hlasitosti a aktivácie audiosystému. Posádka automobilu bude mať k dispozícii 7 rôznych zásuviek na USB-C, USB-A a 12v. Priehradka pred spolujazdcom môže byť za príplatok vybavená indukčným nabíjaním pre mobilný telefón.

Nový model Tranporter a Caravelle budú v predaji od začiatku roka 2025. Na nemeckej webovej stránke je spustený predpredaj a konfigurátor tohto modelu. Na Slovensku si zákaznici budú môcť objednať tento model až v poslednom štvrťroku roku 2025. Cena pre nemecký trh v predobjednávke začína na sume 52 294 € za Caravelle a 43 768 € za dodávku.

Verzia Caravelle je k dispozícii zo 4 stupňami výbavy: Caravelle, Caravelle Life, Caravelle Style a Caravelle PanAmericana. Kto by predpokladal, že výbava PanAmericana bude najdrahšia, je na omyle. Najdrahšia verzia Caravelle je vo výbave Style začinajúca na cene 60 803 €, pričom za TDI s výkonom 170 koní 4MOTION si predajca vypýta 74 809 €.







Inzercia

Inzercia