Zemetrasenie v Stellantise! Šéf koncernu otvorene hovorí o likvidácii neprosperujúcich značiek

Koncern Stellantis naznačuje, že po prudkom poklese zisku v prvom polroku je pripravený ukončiť činnosť neprosperujúcich značiek.

Vydané  Text: 

Generálny riaditeľ Carlos Tavares uviedol, že spoločnosť Stellantis nebude váhať vyradiť zo svojho portfólia značky, ktoré nebudú ziskové. Týmto spôsobom plánuje napraviť slabé ziskové marže.

JASNÝ ODKAZ

„Ak nebudú zarábať, zrušíme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nezarábajú peniaze,“ povedal Tavares novinárom počas tlačovej konferencie k výsledkom hospodárenia. Znamenalo by to likvidáciu značiek v Stellantise. Čistý zisk automobilky klesol za prvých šesť mesiacov o 48 % na 5,6 miliardy eur (6,1 miliardy USD). Prevádzková marža sa zmenšila na úroveň tesne pod 10 %. To je hlboko pod očakávaniami.

Značky „sú tu na to, aby sa využívali“, povedal Tavares. „Ak nebudú schopné speňažiť hodnotu, ktorú predstavujú, potom prídu rozhodnutia.“ Varovanie pred stratovými značkami je obratom pre Tavaresa, ktorý od vytvorenia Stellantisu v roku 2021 zlúčením koncernov tvrdí, že všetky značky majú budúcnosť.

Stellantis nezverejňuje údaje za jednotlivé značky, s výnimkou Maserati, ktoré v prvom polroku vykázalo upravenú prevádzkovú stratu 82 mil. eur. Podľa analytikov bude Maserati predmetom predaja zo strany Stellantisu. Zatiaľ čo iné značky ako Lancia alebo DS majú neistú budúcnosť pre ich marginálny podiel na celkovom predaji v koncerne.

MODELOVÁ OFENZÍVA

Uvedenie nových modelov – celkovo 20 plánovaných na tento rok – by malo pomôcť zlepšiť výhľad v druhom polroku. Stellantis začne v septembri predávať elektrické vozidlá od svojho čínskeho partnera Leapmotor na 9 európskych trhoch vrátane Nemecka, Spojeného kráľovstva a Talianska.

Stellantis dnes považuje Leapmotor za svoju 15. značku po tom, ako v októbri 2023 obstaral 21-percentný podiel v čínskej spoločnosti za 1,5 miliardy eur.

Zdroje:  Bloomberg




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!


ODPORÚČANÉ