AKTUALITA
Značky bez zisku zaniknú, potvrdil generálny riaditeľ koncernu Stellantis
Spoločnosť Stellantis patrí k tým, ktoré zastrešujú viacero automobilových značiek. Nie všetkým sa ale momentálne darí, čo môže znamenať ich koniec.
Slabé predaje ich trápia najmä na jednom trhu.
Vydané Text: Redakcia (sp)
V dnešnej dobe, keď vládnu hlavne peniaze, je veľmi ťažké pozerať sa na automobilky bez profitu. Toto je presne postoj generálneho riaditeľa koncernu Stellantis, Carlosa Tavaresa, ktorý sa len nedávno vyjadril, že nemá strach „zabiť“ značky, ktoré neprinášajú zisk. Vyjadril sa tak verejne, pretože podľa neho strata ohrozuje spoločnosť ako takú. Nie je v tom nič osobné, tvrdí.
Táto informácia prichádza po zverejnení finančnej správy za prvý polrok 2024, ktorá priniesla horšie výsledky, než sa očakávalo. Avšak okrem Maserati, ktoré zaznamenalo straty v osemcifernej výške, Stellantis neuvádza údaje pre jednotlivé značky. Zastrešuje ich pritom až 14.
Výsledky spoločnosti v prvom polroku 2024 nesplnili očakávania, čo odráža náročné podmienky na trhu, aj ich vlastné prevádzkové problémy. To prezradil aj Tavares, ktorý sa dostal do čela spoločnosti v roku 2021.
„Ak nezarobia peniaze, zrušíme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nevytvárajú zisk.“
Toto vyhlásenie predstavuje zmenu postoja šéfa Stellantisu, ktorý individuálne značky skupiny podporoval od ich zlúčenia v roku 2021. Novinárom povedal, že bude počas letných mesiacov pracovať spolu so svojím tímom v Spojených štátoch na zlepšení predajov a znížení zásob u predajcov. Súčasťou tejto práce je uvedenie až 20 nových modelov na globálny trh do konca roka, a firma samozrejme dúfa, že novinky pomôžu k pozitívnym číslam.
Slabé výsledky v USA
Tavares sa chce okrem iného zamerať najmä na predaje v Severnej Amerike, ktoré boli hlboko pod očakávaniami. Predaj v tejto lokalite klesol až o 18 percent v porovnaní s prvým polrokom 2023. Úlohu v Európe považujú za splnenú. Problémovým trhom bol najmä ten v USA, kde očakávali oveľa lepšie čísla. To by mohlo znamenať problémy pre značky s nízkym objemom predaja, ako sú Maserati alebo Fiat, ktoré rovnako spadajú pod Stellantis.
Pri červených číslach sa v minulosti riešili najmä to, ktoré modely jednotlivých značiek umiestnia na ktoré trhy. Ako už býva zvykom, samotné kontinenty majú svoje vlastné preferencie. V USA napríklad zákazníci preferujú väčšie automobily, zatiaľ čo v Európe sa darí viac tým menším. Aj preto vyššie uvedené slová šéfa spoločnosti prekvapili viacerých fanúšikov a najmä zamestnancov firmy.
Zdroj: Reuters