AKTUALITA

Xiaomi chce poraziť Porsche s elektrickým motorom V8. Majú zmysel pre humor

V októbri Xiaomi ukáže svoj SU7 Ultra v nádeji, že získa rekord na Nürburgringu.

Vydané  Text: 

Čínske Xiaomi je stále asi najznámejšie vďaka robotickým vysávačom a mobilným telefónom, no minulý rok sa spoločnosť stala aj výrobcom elektromobilov. Vo svojej domovskej krajine aktuálne ponúka jeden model: sedan SU7. Keď Xiaomi otvorilo knihy objednávok, 50 000 ich prišlo do 27 minút a 90 000 v prvý deň. To viedlo k dodacej lehote niekoľkých mesiacov, aj keď robotická továreň vyrába nové auto každých 76 sekúnd.

Xiaomi SU7 Ultra má jasný cieľ.

Z už dostupných modelov SU7 je najlepšia edícia Max s pohonom všetkých kolies, architektúrou 800 V, 10-80 percentným nabitím za 19 minút, výkonom 673 k a šprintom z 0-100 za 2,78 sekundy. V Číne sa cena začína od cca. 37 530 eur za auto, ktoré je veľkosťou medzi Tesla Model 3 a Model S. Teraz však prichádza niečo ešte výkonnejšie.

SU7 Ultra, pri ktorom Xiaomi verí, že bude najrýchlejším štvordverovým elektromobilom na svete. V októbri ho preto vezmú jazdiť na Nürburgringu v Nemecku, kde je cieľom prekonať rekord najrýchlejšieho štvordverového elektromobilu, ktorý aktuálne drží Porsche Taycan Turbo GT s časom 7:07,55 minúty.

Xiaomi SU7 Ultra má jasný cieľ.

Na dosiahnutie tohto cieľa spoločnosť Xiaomi vybavila prototyp SU7 Ultra tromi motormi: dvoma V8 a jedným V6. Nie nie, nemýľte si ich so spaľovacími motormi. SU7 je 100% elektrický sedan a Xiaomi ukazuje svoj zmysel pre humor tým, že dalo svojim elektromotorom názvy, ktoré majú na prvý pohľad (názvom) upútať petrolheadov.

Viac výkonu ako Porsche

Prvé dva sú najvýkonnejšie, každý z nich poskytuje výkon 425 kW (578 k) a krútiaci moment 635 Nm. Maximálne otáčky týchto motorov sú 27 200 ot./min. Najbližšie k tomu má 22 000 otáčok epického Hyundai Ioniq 5 N. Celkovo Xiaomi SU7 Ultra Prototype avizuje maximálny kombinovaný výkon 1 139 kW, čo je ekvivalent 1549 koní – oveľa viac ako 1 108 koní Porsche Taycanu Turbo GT alebo 1250 koní Lucid Air Sapphire.

Xiaomi SU7 Ultra má jasný cieľ.

Okrem toho, aby sa zaistila brzdná kapacita zodpovedajúca výkonu, SU7 využíva aj elektromotor na brzdenie a regeneráciu energie. Až do maximálnej hodnoty 0,6 G. Keď všetko funguje, prototyp Xiaomi sľubuje maximálne spomalenie 2,36 G. Inými slovami, pri rýchlosti 100 km/h značka hlási brzdnú dráhu len 25 m. Preto nie je prekvapujúce, že brzdové doštičky musia vydržať prevádzkové teploty nad 800 stupňov. A napriek aktuálnemu statusu prototypu je zámerom Xiaomi predstaviť produkčnú verziu SU7 Ultra v roku 2025.







Inzercia

Inzercia