AKTUALITA

Poznáme detaily tajomného Porsche z Nürburgringu. Rekordérom je nová Panamera Turbo S E-Hybrid

Porsche odhalilo dve nové motorizácie luxusnej limuzíny: modely Panamera Turbo S E-Hybrid a Panamera GTS. Oba majú pod kapotou osemvalce, silnejší má až 782 koní!

Vydané  Text: 

Porsche pred pár dňami oznámilo, že dosiahlo na Nürburgringu v triede luxusných limuzín poháňaným spaľovacím motorom nový rekord. Zverejnilo čas 7 minút 24,172 sekundy a ukázalo nám fotky Panamery. Nemci nám však schválne neprezradili, čo je to za verziu.

O pozornosť sa automobilka prihlásila až v tejto chvíli, keď oznámila, že rozširuje ponuku motorizácií o dva nové varianty. Ide o modely Panamera GTS a Panamera Turbo S E-Hybrid. A práve druhý z menovaných strojov je rekordné auto so schopnosťou zdolať Norsdschleife pod 7 minút a 25 sekúnd.

Porsche Panamera

Až 325 km/h

Základom Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid je osemvalcové štvorlitrové biturbo naladené na 599 koní a 800 newtonmetrov. Spaľovaciemu agregátu asistuje elektromotor s výkonom 190 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Systémovo automobilka uvádza 782 koní a rovných 1000 newtonmetrov.

Auto vďaka tomu vystrelí z miesta na stovku za 2,9 sekundy a dvojnásobnú rýchlosť prekoná o pod desať, presnejšie povedané za 9,9 sekundy. Maximálka? Až 325 kilometrov za hodinu!

Porsche Panamera

Jediná väčšia nevýhodou? Pomerne vysoká pohotovostná hmotnosť. Panamera Turbo S E-Hybrid váži až 2440 kg. Samozrejme pribrala kvôli elektrifikácii, ale hlavne väčšej batérii s kapacitou 25,9 kWh s využiteľnou hodnotou 21,8 kWh. Vďaka prídavnému trakčnému akumulátoru zvládne podľa metodiky WLTP v čisto elektrickom režime 78 až 84 kilometrov.

Samozrejme nie každý je ochotný extrémnym výkonom obetovať vysokú hmotnosť a je milé, že Porsche myslí aj na zákazníkov tohto typu. Pre nich automobilka pripravila Panameru GTS.

Porsche Panamera

Druhá novinka má v porovnaní s prvou síce nižšie výkony, konkrétne 500 koní a 660 Nm z technicky rovnakej jednotky 4.0 V8 biturbo. Zároveň má ale o 300 kg nižšiu pohotovostnú hmotnosť. Aj preto zvládne stovku za veľmi solídnych 3,8 sekundy a na diaľnici či dostatočne dlhom úseku sa rozbehne na 380 km/h.

Porsche bude pre GTS navyše sériovo dodávať prepracovaný výfukový systém, o desať milimetrov znížený podvozok, 21-palcové hliníkové disky z Panamery Turbo S, audio Bose, modifikované tlmiče, stabilizátory s väčším priemerom, elektronickú uzávierku zadného diferenciálu a pár ďalších drobností, ktoré vás môžu presvedčiť, že menšie výkony nemusia byť na škodu, ak ťahajú menšiu hmotu.






ODPORÚČANÉ