AKTUALITA

Audi Q4 35 e-tron s menšou batériou, slabším motorom a nižšou cenovkou opäť na scéne

Automobilka reaguje na pokles záujmu o elektromobily, na trh vracia základnú verziu Audi Q4 35 e-tron s výkonom 170 koní. A poznáme i cenu…

Vydané  Text: 

Vlani po medzigeneračnej modernizácii sa verzia 35 e-tron potichu vytratila z trhu. Jej miesto mala zastúpiť Q4 45 e-tron. Tá má tiež poháňanú len zadnú nápravu, ale ponúka vyšší výkon 286 koní a väčšiu 77-kWh batériu.

Aktuálne však Audi oznámilo, že sa Q4 35 e-tron vracia späť. A samozrejme ťaží z vylepšení faceliftu, ktorý priniesol napríklad zdokonalenú chémiu článkov, ale tiež modifikované chladenie elektromotora a redukčnej prevodovky.

Audi Q4 35 e-tron

Inzercia

Inzercia

Novinku poháňa trvalo budená synchrónna elektrická jednotka naladená na pomerne skromných 170 koní a 310 newtonmetrov. Základnému modelu to stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,0 sekundy a maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.

Z menšej batérie lepší dojazd

Výrobca uvádza priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP od 16,4 do 19,2 kWh/100 km. Motor čerpá energiu z menšieho 55-kilowattového akumulátora s využiteľnou kapacitou 52 kWh. Kým v prípade predchodcu Audi uvádzalo dojazd 341 km, tentoraz je to 355 kilometrov. Respektíve 365 kilometrov, čo je hodnota platná pre aerodynamickejší Sportback.

Audi Q4 35 e-tron

Systémy vozidla zvládnu maximálny nabíjací výkon 145 kW, a to znamená, že batériu v optimálnych podmienkach nabijete z 10 na 80 percent v priebehu 25 minút.

Automobilka si bude na domácom nemeckom trhu účtovať za Q4 35 e-tron 45 600 eur, prípadne 47 600 eur za Q4 Sportback 35 e-tron. To je o 7350 eur menej, ako dajú aktuálne tamojší zákazníci za model Q4 45 e-tron. V tejto chvíli to pochopiteľne potvrdené nemáme, predpokladáme ale, že podobnú čiastku by mohli ušetriť aj slovenskí zákazníci, ak sa rozhodnú, že im bude stačiť základná „tridsať-päťka“.

Inzercia

Inzercia

 







Inzercia

Inzercia