AKTUALITA

Nové Audi A5: toto je náhrada za A4, dostane benzínové, naftové a hybridné motory

Nemci odhalili nástupcu Audi A4. Nové modely Audi A5 a A5 Avant pokračujú ďalej len so spaľovacími motormi.

Vydané  Text: 

Z Audi A4 je odteraz Audi A5. Nemci sa totiž rozhodli ponechať párne čísla pre elektromobily a nepárne dostanú modely s klasickými spaľovacími motormi. Mimochodom, aktuálne kupé A5 i kabriolet končia zrejme bez náhrady.

Z názvov zároveň vypadli doteraz používané nič nehovoriace číslice odkazujúce na rôzne motorizácie. Opäť sa preto vracajú späť známe alfanumerické kombinácie 2.0 TDI či 3.0 TFSI. Áno, platí aj ten trojliter. Súčasne so základnými verziami A5 automobilka odhalila tiež športovú S5 s vidlicovým šesťvalcom. Ale o tom až o chvíľu…

Audi A5 Avant

Konštruktéri postavili A5 na úplne novej platforme PPC (Premium Platform Combustion), ktorá odkazuje na (pozdĺžne uložené) spaľovacie motory. Novinka bude od počiatku dostupná ako Sedan a kombi s tradičným názvom Avant. Oba modely sú však päťdverové, pretože sedan je v skutočnosti liftback s výklopným zadným vekom, ktoré otvára aj zadné okno.

Ako je zvykom, karoséria narástla. Liftback má dĺžku 4,83 metra, je preto o 6,7 cm dlhší. Rázvor náprav narástol o osem centimetrov, na celkových 2,90 metra. Šírka je 1,86 metra (+ 1,3 cm).

Audi A5 Sedan

Menej miesta pre batožinu

Koľko miesta bude vďaka tomu v interiéri, vám v tejto chvíli nepovieme, vieme ale, že batožinový priestor sa zmenšil. Avant ponúka v základe 476 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1424 litrov. Predchodca mal 495, respektíve 1495 litrov. To isté platí aj pre liftback. Jeho batožinový priestor sa zmenšil v porovnaní s Audi A4 z 480 na 445 litrov.

A5 má predné kolesá zavesené na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu multilink a za príplatok si môžete objednať adaptívne tlmiče.

Audi A5 Avant

Pod prednou kapotou nájdete v najlacnejšom prevedení štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 150 koní a priemernou spotrebou 6,6 až 7,6 l/100 km. V Nemecku si za neho bude automobilka účtovať 45 200 eur, respektíve 46 850 eur za Avant.

Druhou možnosťou je jeho silnejšia verzia naladená na 204 koní, pričom obe jednotky sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek. Vždy k motoru dostanete dvojspojkovú prevodovku a kým slabšia verzia má poháňané len predné kolesá, silnejšia je za príplatok aj so štvorkolkou Quattro Ultra.

Audi A5 Avant

Diesel nechýba

Ak chcete naftu, k dispozícii bude od začiatku 2.0 TDI so 48-voltovou mild-hybridnou technikou MHEV Plus. Ide o najnovšiu prepracovanú generáciu motora EA288 evo s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 400 Nm od 1750 do 3250 ot./min. Priemerná spotreba? Podľa WLTP 4,7 až 5,6 litra nafty na 100 kilometrov.

Aj tento motor bude dostupný s pohonom predných alebo všetkých kolies quattro a vždy dvojspojkovou prevodovkou, detailnejší rozbor si však zaslúži spomínané MHEV Plus.

Audi A5 Sedan

„Mild-hybrid“ totiž neobsahuje len klasický štartér-generátor. V systéme je totiž zároveň aj takzvaný „generátor hnacieho ústrojenstva“ pripojený k prevodovke. Ide o ďalší elektromotor, ktorý má 18 kW (24 koní) a 230 Nm, ale rekuperuje výkonom 25 kW a pri veľmi nízkych rýchlostiach (napríklad pri parkovaní) pracuje aj bez spaľovacieho motora.

Vrcholnou motorizáciou je nové Audi S5 s motorom 3.0 V6 TFSI. Má 367 koní, 550 Nm a priemernú spotrebu benzínu 7,4 až 7,9 l/100 km. Aj v tomto prípade využíva systém MHEV Plus, variabilnú geometriu turba a namiesto klasického automatu s meničom 7-stupňový dvojspojkový S tronic. V sérii máte tiež športový diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

Audi A5 Sedan

Audi sľubuje, že časom rozšíri paletu motorizácií aj o dva plug-in hybridy, ktoré zvládnu na jedno nabitie 100 kilometrov v čisto elektrickom režime.

V štandardnej výbave Audi A5 sa objavia 17-palcové kolesá, diódové svetlá, prípadne 19-palcové disky v prípade „eSka“. Ale objednať si môžete až 20“ a vrcholné Matrix LED majú na výber z 8 základných svetelných podpisov a vzadu pracuje OLED.

Audi A5 Sedan

Pred vodičom sa objavil 11,9palcový digitálny prístrojový panel, uprostred našla miesto 14,5palcová dotyková obrazovka MMI a za príplatok dostanete 10,9palcový displej pre spolujazdca. Nová A5 má tiež konfigurovateľný head-up displej, ktorý má až o 85 percent väčšiu zobrazovaciu plochu. A poteší ešte jedna drobnosť. A5 konečne nemá falošné výfukové koncovky, zákazníci si na ne sťažovali.






ODPORÚČANÉ