AKTUALITA
Faceliftovaný Volkswagen Golf GTI a R na slovenskom trhu. Koľko stojí „plnka“?
Poznáme výbavy a slovenské ceny VW Golf po facelifte.
Vydané Text: Redakcia (PK)
Facelift najžiadanejšieho európskeho modelu nižšej strednej triedy VW Golf je dokončený. A my vám prinášame k nemu aj slovenské ceny. Na prvý pohľad vidno, že modernizácia sa najviac odzrkadlila na nových prepracovaných svetlách, diskoch kolies, rozšírenej palete lakov a osvetlenom logu v prednej maske. Najväčšia zmena však nastala pod kapotou.
Golf totiž prišiel o základné litrové trojvalce. To znamená, že modernizovaná verzia bude v základnej výbave mať o čosi vyššiu cenu ako pred modernizáciou. Malým bonusom k faceliftovanému Golfu je zľava vo výške 2 000 €, ktorá sa odpočíta z ceny. Bonus je možné využiť do konca letných prázdnin.
Ceny a motory
Ako sme spomínali v úvode, odteraz už tu nenájdete model s „najmenším“ trojvalcovým motorom, ale je ním 4-valcový benzín o objeme 1.5 TSi s výkonom 115 koní spriahnutý so 6-st. manuálnou prevodovkou. Cena tohto motora so základnou výbavou začína na sume 21 990 €. Po odčítaní bonusu vás základný Golf vyjde na 19 990 €. Okrem spomínaného motoru je nový Golf k dispozícii aj ako mild-hybrid so 7-st. automatickou prevodovkou s objemom 1.5 eTSi. Mild hybrid začína v sérii na sume 23 890 €. S bonusom bude výsledná suma 21 890 €.
Dobrou správou pre milovníkov 4-valcových naftových motorov je, že po modernizácii sa Gof diesla nezbavil. V základnej výbave so 6-st. manuálnou prevodovkou a výkonom 115 koní stojí 23 990 €. Pre priaznivcov automatickej prevodovky je tento motor k dispozícii so 7-stupňovým automatom od výbavy Life a cenou 30 590 €. Komu by bolo „málo“ 115 koní, môže si objednať jednotky s výkonom 150 a 204 koní.
Vyššie výkony sú dostupné len od výbavy Life. Motor 1.5 TSi s výkonom 150 koní a 6s-st. manuálnou prevodovkou začína za cene 25 890 €. Za „jednapäťku“ s automatickou prevodovkou si predajca vypýta 28 490 €. Dvojliter s výkonom 150 koní a automatickou prevodovkou začína sumou 30 590 €. Cenový a výkonnostný vrchol tvorí plug-in hybrid 1.5 TSI eHybrid s 204 koňmi prenášanými pomocou 6-st. automatickej prevodovky. Dostupný je len vo výbave Style a cena bola stanovená na 42 790 €. S využitím bonusu záujemca zaplatí 40 790 €.
Spotreba benzínového motora (vrátane mild-hybridu) sa spotreba, podľa údajov výrobcu, pohybuje v rozmedzí 5,2 – 5,6 l/100 km. Dvojliter si vypýta 4,4 l/100 km, plug- in hybrid 0.3 l/100 km a 14.68 kWh/100 km podľa WLTP.
Výbavy
Nový Golf sa ponúka hneď v niekoľkých stupňoch výbav. Po základe pokračuje Life, Style, R-Line, Limited a vrchol tvorí R-Line Limited. Predstavíme vám základne prvky výbav a ceny niektorých príplatkových balíkov. Kompletný prehľad obsahu výbav a cenník nájdete na oficiálnej stránke Volkswagen a u predajcov. Pre záujemcov je na stránke spustený aj konfigurátor vozidla.
Ako býva u tejto nemeckej automobilky zvykom, už základná výbava je pomerne bohatá a mala by stačiť väčšine motoristov. Nájdete tu napríklad airbag vodiča, a spolujazdca s deaktiváciou, elektromechanický posilňovač riadenia s meniacim sa účinkom v závislosti na rýchlosti, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, airbag medzi vodičom a spolujazdcom, LED predné svetlomety, parkovacie senzory vpredu a vzadu s optickým akustickým upozornením, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním s 2 sklápacími kľúčmi, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, LCD prístrojový panel so základným zobrazením, Rádio Composition, 10,3″ farebný dotykový displej, 7 reproduktorov (vpredu a vzadu) a iné.
Výbava Life obsahuje navyše adaptívny tempomat ACC (do 210 km/h) – automatické udržiavanie vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, 16-palcové disky z ľahkej zliatiny Norfolk, pneumatiky 205/55 R16, ambientné osvetlenie interiéru, farebné LED osvetlenie interiéru (10 farieb) či LCD prístrojový panel s nastaviteľnými funkciami. Najvyššia výbava R-Lime Limited obsahuje parkovaciu kameru Rear Assist, rádio Ready2Discover, 12,9″ farebný dotykový displej, Streaming&Internet, športové nárazníky vpredu a vzadu a prahy dverí v dizajne R, zatmavené zadné okná od B-stĺpika smerom dozadu, 17-palcové disky z ľahkej zliatiny Coventry a pneumatiky 225/45 R17.
Samozrejme, možnosti príplatkovej výbavy sú tiež pomerne bohaté, zákazníci si majú z čoho vyberať. Napríklad sada Asistenčných systémov s cenou 730 € (od výbavy Life). Pre lepšiu viditeľnosť je pripravený balík LED svetlomety IQ. Light, v ktorom sú zahrnuté matrix LED predné adaptívne svetlomety, predné svetlá do zlého počasia, dynamická regulácia diaľkových svetiel s tieňovaním premávky, LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami a LED osvetlenie mriežky chladiča a loga značky vpredu. Cena tohto balíka je 1 950 € pre výbavu Life.
R a GTI
Nebol by to modelový rad Golf, keby chýbali verzie GTI a R. Tie sa začali predávať zároveň s „klasickým“ Golfom. Ako sme na začiatku spomínali, predajcovia ponúkajú bonus 2 000 €. Tento bonus platí aj pri verziách GTI a R. Obidve verzie sú dodávane výhradne so 4 valcovým benzínovým motorom 2.0 TSi. Výkon má v „základe“ 265 koní, ale od augusta 2024 bude dostupný aj s výkonom 300 a 333 koní. Všetky tri výkonnostné verzie sú spriahnuté so 7-st. automatickou prevodovkou. Najvyššia výkonnostná verzia bude mať navyše pohon všetkých kolies 4MOTION.
Pre úplnosť treba povedať, že aktuálne sa dá objednať len verzia GTI. R a GTI Clubsport budú k dispozícii od augusta tohto roku. Cena verzie GTI je stanovená na 40 690 €. S využitím bonusu to „bude za“ 38 690 €. Zoznam prvkov výbavy GTI je rozsiahly. Je dostupný v konfigurátore na slovenskej stránke, kde si môže zákazník svoje vysnívané „géteičko“ nakonfigurovať podľa seba.
Spomenieme len napríklad multikolíznu brzdu, bedrové opierky na sedadle vodiča a spolujazdca, elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, elektronickú parkovaciu brzdu s funkciou AUTO-HOLD, Start-Stop System s rekuperáciou brzdnej energie, dekoratívne obklady v interiéri, imobilizér, 17-palcové disky z ľahkej zliatiny Richmond, pneumatiky 225/45 R17 alebo rádio Ready2Discover a 12,9″ farebný dotykový displej.
Vrcholová verzia R má stanovenú sumu na 50 090 €. Oproti verzii GTI bude mať „eRko“ navyše vyhrievaný volant, 18″ disky z ľahkej zliatiny Jerez, pneumatiky 225/40 R18, športový podvozok znížený o približne 20 mm a pohon 4MOTION.
Zdroje: Volkswagen