ŠTATISTIKA

Kde automobilky predávajú najviac svojich áut? V Európe dominuje domáca výroba

Automobilky prichádzajú stále s novými a novými modelmi, pričom ich musia niekde predávať. Takto vyzerajú štatistiky predajov v jednotlivých regiónoch.

V Afrike maj radi ázijské značky, v Severnej Amerike všetkých.
Vydané  Text: 

Predaje automobiliek počas roka kolísajú, čo znamená, že raz sa svojimi číslami chvália, inokedy ich radšej nekomentujú. Napomáha tomu aj sezónnosť, keďže v určitých obdobiach sa autá kupujú viac ako v iných. Predaje jednotlivých výrobcov sa líšia aj v závislosti na tom, v ktorej sa nachádzame krajine. Nemôžeme jednotne povedať, že by jedna automobilka dominovala na územiach nezávisle na kontinente, na ktorom sa nachádzame.

Medzi značkami tak môžeme vidieť jasné rozdiely, a to aj v predajných číslach, alebo aj priamo na cestách. Určite ste už niekedy zaregistrovali, že ste prišli do niektorej krajiny a na cestách dominovali vozidlá jednej značky. Častokrát sa môže stať, že napríklad práve u nás túto značku vidíme len zriedka. Čo ale hovoria čísla z roku 2023 usporiadané v prehľadnom grafe?

Ako môžeme vidieť, väčšina automobiliek obľubuje práve tri trhy, ktorými sú Severná Amerika, Európa a Ázia. Práve tu zaznamenávajú najväčšie tržby z predaja, a preto práve na týchto trhoch investujú najviac do svojho marketingu. Záleží ale aj na tom, o ktorú konkrétnu spoločnosť sa jedná. Napríklad Chevrolet má v obľube domáci americký trh, no ostatné ho veľmi netrápia.

Inzercia

Inzercia

V Európe máme radi domácu výrobu

Naopak Volkswagen operuje najmä na domácom európskom trhu a v Číne. V Európe ale najväčšiu časť svojej produkcie predá Mercedes-Benz, a to až 39 %. Tesne za ním nasledujú rovnako nemecké značky BMW a spomínaný Volkswagen s 34, respektíve 33 percentami. Určite je zaujímavým faktom aj to, že síce Hondu na našich cestách stále vídavame, no v roku 2023 na starom kontinente predala len 2 % svojej produkcie.

kde výrobcovia predávajú svoje autá

V Afrike sa zas darí najmä automobilkám z Japonska a Južnej Kórey, no vo všeobecnosti ich čísla nie sú príliš vysoké, keďže len málo vodičov si môže na tomto kontinente dovoliť nové auto. Čo v grafe chýba, sú ostatné známe a globálne pôsobiace automobilky, napríklad Tesla, francúzske značky, čínske firmy alebo prémiovky ako napríklad Ferrari či Bugatti. Berte preto vyššie uvedené informácie len ako čiastočný prierez vlaňajším trhom.

Inzercia

Inzercia







Inzercia

Inzercia