ŠTATISTIKA
Kde automobilky predávajú najviac svojich áut? V Európe dominuje domáca výroba
Automobilky prichádzajú stále s novými a novými modelmi, pričom ich musia niekde predávať. Takto vyzerajú štatistiky predajov v jednotlivých regiónoch.
V Afrike maj radi ázijské značky, v Severnej Amerike všetkých.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Predaje automobiliek počas roka kolísajú, čo znamená, že raz sa svojimi číslami chvália, inokedy ich radšej nekomentujú. Napomáha tomu aj sezónnosť, keďže v určitých obdobiach sa autá kupujú viac ako v iných. Predaje jednotlivých výrobcov sa líšia aj v závislosti na tom, v ktorej sa nachádzame krajine. Nemôžeme jednotne povedať, že by jedna automobilka dominovala na územiach nezávisle na kontinente, na ktorom sa nachádzame.
Medzi značkami tak môžeme vidieť jasné rozdiely, a to aj v predajných číslach, alebo aj priamo na cestách. Určite ste už niekedy zaregistrovali, že ste prišli do niektorej krajiny a na cestách dominovali vozidlá jednej značky. Častokrát sa môže stať, že napríklad práve u nás túto značku vidíme len zriedka. Čo ale hovoria čísla z roku 2023 usporiadané v prehľadnom grafe?
Ako môžeme vidieť, väčšina automobiliek obľubuje práve tri trhy, ktorými sú Severná Amerika, Európa a Ázia. Práve tu zaznamenávajú najväčšie tržby z predaja, a preto práve na týchto trhoch investujú najviac do svojho marketingu. Záleží ale aj na tom, o ktorú konkrétnu spoločnosť sa jedná. Napríklad Chevrolet má v obľube domáci americký trh, no ostatné ho veľmi netrápia.
Inzercia
V Európe máme radi domácu výrobu
Naopak Volkswagen operuje najmä na domácom európskom trhu a v Číne. V Európe ale najväčšiu časť svojej produkcie predá Mercedes-Benz, a to až 39 %. Tesne za ním nasledujú rovnako nemecké značky BMW a spomínaný Volkswagen s 34, respektíve 33 percentami. Určite je zaujímavým faktom aj to, že síce Hondu na našich cestách stále vídavame, no v roku 2023 na starom kontinente predala len 2 % svojej produkcie.
V Afrike sa zas darí najmä automobilkám z Japonska a Južnej Kórey, no vo všeobecnosti ich čísla nie sú príliš vysoké, keďže len málo vodičov si môže na tomto kontinente dovoliť nové auto. Čo v grafe chýba, sú ostatné známe a globálne pôsobiace automobilky, napríklad Tesla, francúzske značky, čínske firmy alebo prémiovky ako napríklad Ferrari či Bugatti. Berte preto vyššie uvedené informácie len ako čiastočný prierez vlaňajším trhom.