AKTUALITA

Ford Capri sa vrátil ako elektrický crossover, pod karosériou ukrýva konkurenčnú techniku

Nový batériový Ford Capri je rovnako ako Explorer postavený na modulárnej platforme MEB koncernu Volkswagen.

Vydané  Text: 

Ford to opäť urobil. Zobral meno slávneho športového kupé zo svojej minulosti a použil ho pre elektrický crossover. Samozrejme hlavne preto, aby ho trh ľahšie prijal. Či sa tak skutočne stane, rozhodnú až zákazníci svojimi peňaženkami. A ak práve váhate, tu sú detaily.

Technicky je nový Ford Capri spriahnutý s elektrickým Explorerom. To znamená len jediné – nejde o čistokrvné auto modrého oválu. Obe vozidlá sú totiž postavené na platforme MEB koncernu Volkswagen, takže pred sebou máte stroj, ktorý je blízky príbuzný VW ID.5 či Škody Enyaq.

2024-Ford-Capri

Kým krabicovitý Explorer má osloviť praktickou karosériou hlavne rodiny, „crossover-kupé“ Capri obetoval nejaké miesto v kufri, aby vďaka zavažujúcej sa streche pôsobil dravším, zaujímavejším dojmom.

Nepripomína vám niečo?

Aj keď dizajn novinky skutočne odkazuje niektorými detailmi na pôvodné kupé vyrábané v rokoch 1968 až 1986, siluetou trochu pripomína tiež Polestar 2. Capri je dlhé 4634 mm, široké 1946 mm, vysoké 1626 a má rázvor náprav 2767 milimetrov. Napriek zošikmenému zadku ponúka základný objem batožinového priestoru 627 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1510 litrov.

2024-Ford-Capri

Základná verzia s pohonom zadných kolies majiteľom ponúkne výkon 286 koní a krútiaci moment 545 Nm. Pri nemalej pohotovostnej hmotnosti 2098 kg automobil zrýchli z miesta na 100 km/h za 6,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 180 kilometrov za hodinu.

K tomuto elektromotoru dostanete batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, ktorá podľa metodiky WLTP vystačí na 598 až 627 kilometrov. V aute nájdete integrovanú 11-kilowattovú nabíjačku, ale Capri inak zvládne jednosmerný prúd s maximálnym výkonom 135 kW, takže v ideálnych podmienkach ho z 10 na 80 percent nabijete za 28 minút.

AWD s väčšou batériou

Ak vám táto dynamika nestačí, k dispozícii bude tiež Capri s dvomi elektromotormi a pohonom oboch náprav. Poskytne vám systémových 340 koní, takže na stovku sa dostane (pri pohotovostnej hmotnosti 2174 kg) za 5,3 sekundy. Najvyššia rýchlosť sa nemení, ale dostanete nepatrne väčšiu batériu s využiteľnou kapacitou 79 kilowatthodín. Ešte lepšie je, že nabíjať môžete výkonom 185 kW, takže z 10 na 80 percent akumulátor dostanete za 26 minút.

Počítajte však s tým, že sa vám o čosi zhorší dojazd. Pre Capri AWD Ford uvádza 560 až 592 kilometrov, pochopiteľne opäť podľa WLTP. To je (mimochodom) o kúsok lepší akčný rádius, ako má Explorer. Čo je samozrejme dôkaz vylepšenej aerodynamiky modelu Capri.

Ak ste zvyknutí na nové Fordy, interiér vás asi veľmi neprekvapí. Vodič má k dispozícii 5-palcový digitálny prístrojový panel, na výšku orientovaný dotykový displej s uhlopriečkou 14,6 palca, ale tiež 17-litrovú odkladaciu schránku v palubnej doske. V základnej výbave dostanete navigáciu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ale napríklad tepelné čerpadlo bude za príplatok. Ceny Ford zverejní až o niečo neskôr, tesne pred uvedením na trh.







Inzercia

Inzercia