AKTUALITA
Ford Capri sa vrátil ako elektrický crossover, pod karosériou ukrýva konkurenčnú techniku
Nový batériový Ford Capri je rovnako ako Explorer postavený na modulárnej platforme MEB koncernu Volkswagen.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Ford to opäť urobil. Zobral meno slávneho športového kupé zo svojej minulosti a použil ho pre elektrický crossover. Samozrejme hlavne preto, aby ho trh ľahšie prijal. Či sa tak skutočne stane, rozhodnú až zákazníci svojimi peňaženkami. A ak práve váhate, tu sú detaily.
Technicky je nový Ford Capri spriahnutý s elektrickým Explorerom. To znamená len jediné – nejde o čistokrvné auto modrého oválu. Obe vozidlá sú totiž postavené na platforme MEB koncernu Volkswagen, takže pred sebou máte stroj, ktorý je blízky príbuzný VW ID.5 či Škody Enyaq.
Kým krabicovitý Explorer má osloviť praktickou karosériou hlavne rodiny, „crossover-kupé“ Capri obetoval nejaké miesto v kufri, aby vďaka zavažujúcej sa streche pôsobil dravším, zaujímavejším dojmom.
Nepripomína vám niečo?
Aj keď dizajn novinky skutočne odkazuje niektorými detailmi na pôvodné kupé vyrábané v rokoch 1968 až 1986, siluetou trochu pripomína tiež Polestar 2. Capri je dlhé 4634 mm, široké 1946 mm, vysoké 1626 a má rázvor náprav 2767 milimetrov. Napriek zošikmenému zadku ponúka základný objem batožinového priestoru 627 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1510 litrov.
Základná verzia s pohonom zadných kolies majiteľom ponúkne výkon 286 koní a krútiaci moment 545 Nm. Pri nemalej pohotovostnej hmotnosti 2098 kg automobil zrýchli z miesta na 100 km/h za 6,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 180 kilometrov za hodinu.
K tomuto elektromotoru dostanete batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, ktorá podľa metodiky WLTP vystačí na 598 až 627 kilometrov. V aute nájdete integrovanú 11-kilowattovú nabíjačku, ale Capri inak zvládne jednosmerný prúd s maximálnym výkonom 135 kW, takže v ideálnych podmienkach ho z 10 na 80 percent nabijete za 28 minút.
AWD s väčšou batériou
Ak vám táto dynamika nestačí, k dispozícii bude tiež Capri s dvomi elektromotormi a pohonom oboch náprav. Poskytne vám systémových 340 koní, takže na stovku sa dostane (pri pohotovostnej hmotnosti 2174 kg) za 5,3 sekundy. Najvyššia rýchlosť sa nemení, ale dostanete nepatrne väčšiu batériu s využiteľnou kapacitou 79 kilowatthodín. Ešte lepšie je, že nabíjať môžete výkonom 185 kW, takže z 10 na 80 percent akumulátor dostanete za 26 minút.
Počítajte však s tým, že sa vám o čosi zhorší dojazd. Pre Capri AWD Ford uvádza 560 až 592 kilometrov, pochopiteľne opäť podľa WLTP. To je (mimochodom) o kúsok lepší akčný rádius, ako má Explorer. Čo je samozrejme dôkaz vylepšenej aerodynamiky modelu Capri.
Ak ste zvyknutí na nové Fordy, interiér vás asi veľmi neprekvapí. Vodič má k dispozícii 5-palcový digitálny prístrojový panel, na výšku orientovaný dotykový displej s uhlopriečkou 14,6 palca, ale tiež 17-litrovú odkladaciu schránku v palubnej doske. V základnej výbave dostanete navigáciu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ale napríklad tepelné čerpadlo bude za príplatok. Ceny Ford zverejní až o niečo neskôr, tesne pred uvedením na trh.