AKTUALITA
Nové Subaru WRX Project Midnight je facka do tváre všetkým priaznivcom verzií STI
Japonská automobilka dorazí na Festival rýchlosti v Goodwoode s novým vyladeným Subaru WRX, mnohých ale projekt Midnight nepoteší.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Chýbajú vám v Európe Imprezy a odvodené športové modely Subaru WRX? Nie ste sami. Automobilka ich samozrejme neponúka kvôli hroziacim pokutám za emisie, ale napríklad v Spojených štátoch si ich kúpite.
Práve tamojšie zastúpenie príde už zajtra tak trochu provokovať Európanov. Dorazí totiž na aktuálne začínajúci Festival rýchlosti v britskom Goodwoode s nový WRX Project Midnight. Ona to je ale tak trochu facka všetkým zákazníkom značky a špeciálne priaznivcom športových modelov STI.
Project Midnight je totiž jednorazová záležitosť, ktorá neukazuje „čo vám raz ponúkneme“. Ale – žiaľ – len ukazuje „pozrite, čo dokážeme, ale nepredáme vám to“.
Novinka je tak trochu odkazom na špeciál Airslayer Gymkhana, s ktorým pilot Travis Pastrana predvádzal, ako môže vyzerať zábavná profesionálne nakrútená zábava. A jeho technické parametre sú jedným slovom ohromujúce.
Pod kapotou klasika
Auto poháňa preplňovaný plochý dvojlitrový štvorvalec vyladený na 679 koní a 920 newtonmetrov, pričom boxer sa nechá vytočiť až na 9500 ot./min! Silu motora musia na povrch preniesť 18-palcové kolesá obuté do pneumatík Yokohama, ohromujúce sú však uvedené čísla v ďalšom kontexte.
Čo tým máme na mysli? WRX Project Midnight má totiž pohotovostnú hmotnosť len 1120 kg, čo je o 454 kilogramov menej v porovnaní so sériovým Subaru WRX.
A prečo sme si rypli do Subaru? Pretože Subaru Motorsports USA a tím Vermont SportsCar vytvorili fantastický stroj, pochvália sa ním aj pred európskymi motoristami, ale nepredajú nám ho.
Môžete samozrejme namietať, že ide prakticky o pretekársky špeciál. Lenže Ford, Porsche, BMW a ďalšie automobilky dokazujú, že klientela existuje aj pre tento typ veľmi drahých vozidiel. Pritom Subaru dokazuje, že dokáže skvelé veci. Len by nám ich mohla občas aj ponúknuť.