AKTUALITA

Poznáme technické detaily prvej elektrickej Alfy Romeo Junior Veloce! Prekvapí vás

Alfa Romeo na poslednú chvíľu upravila nielen meno nového modelu, ale nedávno tiež výkon vrcholnej verzie Junior Veloce. Tu sú detaily.

Vydané  Text: 

Pôvodne to malo byť Milano, ale v spore s talianskou vládou automobilka ustúpila a auto premenovala na Junior. Tým ale „zmeny päť minút po dvanástej nekončili“.

Vrcholný model Junior Veloce mal mať pôvodne 240 koní, presnejšie povedané elektromotor z Abarthu 600e Scorpionissima s týmito parametrami. Lenže ani táto informácia dlho nevydržala. V druhej polovici júna si to automobilka rozmyslela a oznámila, že najrýchlejšia nová Alfa má nakoniec 280 koní.

Alfa Romeo Junior

Taliani tým chceli zjednotiť výkony Junioru s modelmi Giulia a Stelvio s dodatkom Veloce, aj keď staršie autá sú samozrejme poháňané benzínovým dvojlitrom. Chýbali nám však ďalšie dôležité technické dáta, to však Alfa Romeo v tejto chvíli napravila.

Mechanické LSD

Novinka pridáva k uvedenému výkonu maximálny krútiaci moment 345 Nm, jednostupňovú redukčnú prevodovku a mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen. Pri pohotovostnej hmotnosti 1590 kg to kompaktnému crossover stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť je podľa Alfy „viac ako 200 kilometrov za hodinu“.

Alfa Romeo Junior

Inzercia

Pohonnú jednotku zásobuje akumulátor s celkovou kapacitou 54 kilowatthodín, využiteľných z toho je 50,8 kWh. Podľa výrobcu to stačí na dojazd podľa metodiky WLTP 410 kilometrov. Junior Veloce zvládne maximálny nabíjací výkon 100 kW, čo nie je veľa. Ale Taliani k tomu dodávajú, že z 10 na 80 percent batériu nabijete za „menej ako 30 minút“. Samozrejme na nabíjačke typu DC a pri ideálnych podmienkach.

Okrem spomínaného diferenciálu odvodeného z rozvodovky v Alfe Romeo 147 Q2 konštruktéri upravili tiež podvozok. V porovnaní so bežným Juniorom ho má Veloce znížený o 25 mm. A pribudlo rýchlejšie riadenie (14,6:1), na mieru šité tlmiče s hydraulickými dorazmi, stabilizátory s väčším priemerom a 380-milimetrové predné brzdy so štvorpiestikovými jednodielnymi strmeňmi. Tie sa spolu s pneumatikami postarali o schopnosť zastaviť zo stovky na nulu (s preťažením 1,12 G) na vzdialenosti 33 metrov.

Alfa Romeo Junior

Novinka stojí na 20-palcových hliníkových diskoch a – mimochodom – keď hovoríme o crossoveri, možno by sme mohli napísať aj „atypický hatchback“. Junior Veloce je totiž len o 25 milimetrov vyšší v porovnaní s Alfou Romeo Giulia! Oproti nej však má jednoduchšie zavesenie. Vpredu pracuje klasický McPherson a vzadu nájdete obyčajné vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou.

Aby sme nezabudli na praktickú stránku auta, dizajnéri s konštruktérmi mu nadelili batožinový priestor so základným objemom 400 litrov. Vo výbave potom nechýba kamerový systém s 360-stupňovým obrazovým výstupom či čiastočne autonómne parkovanie.







Inzercia

Inzercia