Na japonskom tuningovom autosalóne TAS ( Tokyo Auto salon ) sa okrem továrenských aj aftermarketových úprav prezentovala aj skupina Toyota Engineering Society, čo je voľnočasové združenia inžinierov Toyoty, v rámci ktorého, čo by ste povedali – navrhujú a vylepšujú auta.
Ich najnovšia kreácia, ktorou sa na TAS pochválilo, je prototyp TE – Spyder 800. Keď opomenieme, že spredu je to nehanebná kópia Hondy S660, mali by ste vedieť, že čo sa šasi týka, jedná sa o evolúciu roadstera Toyota MR2, v ňom sa však ukrýva technika z hybridu Toyota Prius.
Najväčším rozdielom je, že ako spaľovací motor je použitá benzínová tisíc päťstovka 1NZ – FE bez pseudoatkinsonovho cyklu, ktorá vďaka vylepšenému nasávaniu a výfuku disponuje výkonom 85 kW (116 k) pri 6 400 otáčkach. Elektromotor z Priusu s výkonom 102 k zostal bezo zmien, rovnako ako planétová prevodovka E – CVT, fungujúca obdobne ako bezstupňové skrine.
Nie, nesmejte sa. TE – Spyder 800 váži iba 998 kg, takže s ním technika Priusu cvičí dobre, pokoril by väčšinu bežných hot hatchov. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 5,8 s, zároveň by mal mať vďaka umiestneniu akumulátorov v stredovom tuneli veľmi nízke ťažisko a tým pádom aj znamenité jazdné vlastnosti.