AKTUALITA

Honda Prelude sa vracia do Európy! Japonské kupé dostane trochu nečakanú techniku

Pod dvojdverovou karosériou sa nakoniec nedostane čisto elektrický pohon. Čakajte benzín-elektrický systém i-MMD.

Vydané  Text: 

Po vlaňajšej svetovej premiére na japonskom autosalóne sme čakali čisto elektrický pohon, Honda sa však rozhodla pre iné riešenie. Pod prednú kapotu novej generácie modelu Prelude pôjde hybridná technika.

Detaily automobilka nezverejnila, benzín-elektrický pohon je však hotová vec. Japonci sa v tlačovej správe odvolávajú na dlhú tradíciu športových modelov s týmto typom technológie. A upozorňujú na posledné modely NS-X a CR-Z, ktoré s Prelude rovno nafotili.

V porovnaní s pôvodným minuloročným konceptom sa vzhľad auta nemení. Teda ak nepočítame odlišný, výraznejší odtieň karosérie. Dizajn dvojdverového kupé ostáva a z toho usudzujeme, že japonskí návrhári ho zásadne nebudú upravovať ani na sériovom vozidle.

Čo sme doteraz nevideli, je interiér Prelude. To sa však čoskoro môže zmeniť. Prelakovaný koncept mieri do Európy, presnejšie povedané… Honda nám ho už o pár dní predstaví na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

Inzercia

Inzercia

Srdce Hondy Civic

Ako sme už naznačili, poznáme druh pohonu, ale nie jeho detaily. Britský Autocar naznačuje, že by sa medzi predné kolesá mohol dostať atmosférický dvojlitrový štvorvalec s elektromotorom z Hondy Civic e:HEV.

Spaľovacia jednotka v tomto aute produkuje 143 koní a 186 newtonmetrov a asistuje jej elektromotor naladený na 184 koní a 315 newtonmetrov. Liftbacku to stačí k akcelerácii z miesta na stovku za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 180 km/h, čo na športové kupé nie je veľa. Briti ale naznačujú, že pre potreby Prelude môže byť výsledok trochu iný, respektíve výkony o niečo vyššie.

Inzercia

Inzercia

Zaujímavá je tiež spotreba takto motorizovanej Hondy Civic. Automobilka uvádza priemer len 4,7 litra benzínu na 100 kilometrov. Výrobca k novému kupé dodáva, že poskytne radosť z jazdy prostredníctvom rovnováhy medzi dynamikou a prevádzkovou efektivitou. Inak povedané, nízka spotreba je pre Hondu viac ako len dôležitá.







Inzercia

Inzercia