AKTUALITA
Nemecký bestseller v Európe oficiálne skončil. Na výrobnej linke ho nahradí elektromobil
Jeho miesto na linke teraz obsadí nový model ID.2 X, ktorý sa začne vyrábať v španielskom Martorelli a predstaví sa na autosalóne v Mníchove na jeseň budúceho roka.
Vydané Text: Eva Karolčíková
Po 40 rokoch výroby v španielskom závode v Pamplone sa Volkswagen Polo sťahuje do Juhoafrickej republiky. Prvýkrát sa Polo v Španielsku vyrobilo 20. marca 1984 a odvtedy z výrobných liniek zišlo 8,42 milióna kusov. Posledným vyrobeným modelom v Španielsku bolo modré Polo s motorom 1,0 k 95 TSI, päťstupňovou manuálnou prevodovkou a výbavou Life.
Výroba v závode v Navarre bude pokračovať s modelmi T-Cross a Taiga, ale od roku 2026 by sa mali pridať do produkcie dva nové elektrické modely – Volkswagen ID.2 X a Škoda Epiq, malé SUV na platforme MEB Entry. Hoci výroba Pola sa presúva do Juhoafrickej republiky, tento model bude v Európe dostupný aj v nasledujúcich rokoch. Pochybnosti o jeho budúcnosti sa vynorili kvôli prísnejšej emisnej norme Euro 7, no Polo dostane ešte niekoľko aktualizácií, kým ho úplne nenahradí elektrický model.
Inzercia
Závod v Martorelli sa transformuje na centrum pre elektromobily, čo si vyžiada investíciu viac ako miliardu eur. Zamestnanci však vyjadrujú obavy z poklesu výroby, kým nové modely nedorazia na linky. Prognózy hovoria o poklese výroby z 250-tisíc áut tento rok na 150-tisíc budúci rok. Teraz nemecký výrobca začína s transformáciou závodu na kompaktné elektromobily Škoda a Volkswagen, čo si vyžiada čas. Bestseller Nemcov sa vyrába nielen v Juhoafrickej republike, ale aj v Alžírsku, Brazílii či Číne.