NOVINKA
Nový Land Rover Defender OCTA dostal V8 s výkonom až 635 koní, mieri proti AMG G 63
Nový Defender OCTA má pod kapotou mild-hybridnú 4.4 V8 od BMW, na stovku vystrelí za 4 sekundy a zvládne až meter hlboký brod.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Oficiálne sa volá Defender OCTA, čím odkazuje na oktaedrický tvar diamantu, presnejšie povedané na osem obvodových trojuholníkových stien. Zástupcovia automobilky na takto komplikovanom výklade netrvajú. Hovoria mu Defender na steroidoch.
Novinka v základe vychádza z Land Roveru Defender 110. Alebo teda už len Defenderu, keďže ide v tejto chvíli o samostatnú značku v rámci koncernu JLR.
Inzercia
Základom nového stroja je 4,4-litrový mild-hybridný osemvalec s dvojicou turbodúchadiel. Automobilka to z pochopiteľných dôvodov nepripomína, ale ide o S68 pôvodom od športovej divízie BMW.
Rýchly a ťažký ako nová M5
V tomto automobile produkuje 635 koní a 750 Nm, respektíve 800 newtonmetrov v režime Dynamic Launch. Spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pri pohotovostnej hmotnosti 2510 kg zvládne šprint z miesta na stovku za 4,0 sekundy. Maximálna rýchlosť? 250 kilometrov za hodinu, ale záleží aj na pneumatikách. Pre niektoré vzorky špeciálne určené do najťažšieho terénu je odporúčaný limit nižší.
OCTA už na prvý pohľad dostala prepracovaný podvozok. Vo výbave nájdete poloaktívne hydraulicky (diagonálne i priečne) prepojené tlmiče. Potláčajú náklony a Land Rover tomuto systému hovorí 6D Dynamics. To ale nie je všetko. V zavesení sa objavili predĺžené tuhšie priečne ramená, ktoré spolu s ďalšími modifikáciami zodvihli auto o 28 mm, predovšetkým ho ale rozšírili o 68 mm.
Konštruktérom sa podarilo dostať svetlú výšku na 319 milimetrov a tento Defender preto zvládne okrem iného vodný brod s hĺbkou až 1000 milimetrov.
V sériovej výbave dostanete 20-palcové kované disky a za príplatok vám ich vymenia za 22-palcové kolesá. Špeciálne pneumatiky Goodyear Advanced All-Terrain majú 33 palcov, je preto zrejmé, že auto nie je určené len na rýchle presuny po asfalte, ale predovšetkým do najnáročnejšieho terénu.
O spomalenia sa starajú brzdy Brembo so 400-milimetrovými prednými kotúčmi a posádku v prednej časti podopierajú športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami.
Verejná premiéra Land Roveru Defender OCTA prebehne v rámci Festivalu rýchlosti v Goodwoode, od 11. do 14. júla. A cena? Presné číslo ešte nepoznáme, ale mala byť na úrovni 180 až 183 tisíc eur. Za limitovanú sériu Edition One potom dáte okolo 200 tisíc. Objednávkový systém Nemci otvárajú 31. júla.