Aktualita

Na slovenský trh vstúpi nová značka, ktorá nutne potrebuje uspieť. Vo svete sa jej nedarí

Tá nová značka je samozrejme Polestar, ktorá vlani zdvojnásobila stratu. A pretože potrebuje predávať viac áut, rozšíri svoje pole pôsobnosti o 7 nových trhov.

Vydané  Text: 

Napriek tomu, že záujem o elektromobily momentálne nie je taký veľký ako automobilky predpokladali, mnohé firmy chcú súčasný stav aktívne prelomiť a dúfajú, že uspejú. Jednou z nich je aj švédsko-čínsky Polestar. Pre mnohých je táto značka neznáma, ale priaznivci švédskej techniky sú v obraze. Niekdajšia dcérska spoločnost značky Volvo mala v pláne predávať svoje autá v 30 krajinách Európy do konca roka 2023. V súčastnosti je to však „len“ 27 krajín, svojho plánu sa však nevzdala. Automobilka oznámila, že od roku 2025 vstupuje na trhy vo Francúzsku, Česku a objaví sa tiež v Maďarsku, Poľsku a na Slovensku. Spoločnosť tiež ohlásila expanziu mimo Európy, a to do Brazílie a Thajska.

Aj keď predaj áut neprebieha podľa ich predstáv, vedenie spoločnosti stále verí, že dodávky SUV Polestar 3 a Polestar 4 sa podarí zvýšiť. Podľa aktuálnych plánov chce v roku 2025 na trh dodať 155 000 až 165 000 áut. Vlani zákazníci kúpili 54 626 vozidiel, čo je v porovnaní s rokom 2022 o približne 3000 kusov viac. Lenže Polestar medziročne zároveň viac ako zdvojnásobil čistú stratu zo 481,5 milióna eur na 1,17 miliardy eur!

História Polárky

Ak Polestar (v preklade je to Polárka či Severka) náhodou nepoznáte, ponúkame vám zároveň jeho rýchly profil, ktorý vás dostane do obrazu…

Mnohým motoristom je táto značka známa ako dcérska športová divízia automobilky Volvo. Podobne ako Cupra od Seatu či DS od Citroënu. História v tomto prípade siaha do 90. rokov minulého storočia. V tom čase švédsky pretekársky tým Flash Engineering zmenil svoje meno na Polestar. Odkazuje na hviezdu, ktorú podľa legiend používali starí Vikingovia k navigácii. V roku 2015 sa Polestar stal 100-percentnou súčasťou Volva a najvýkonnejšie modely niesli označenie Polestar Performance. Dlho to však nevydržal.

V roku 2017 sa Volvo a v tomu čase už dávno prítomné Geely dohodli, že sa Polestar osamostatní a svoj výrobný i vývojový program zameria na elektromobily. V súčasnosti firma ponúka len tri modely: Polestar 2, Polestar 3 a novinku Polestar 4. Zatiaľ nie je jasné, či automobilka pri vstupe na slovenský trh prinesie všetky spomínané vozidlá, alebo len to najnovjšie.

Polestar 2

„Dvojka“ stojí podľa rakúskeho konfigurátora minimálne 48 990 eur. Za túto čiastku dostanete model v základnej výbave s bielym lakom, jeden elektromotor a výrobca sľubuje dojazd 520 km (podľa WLTP). Nami nakonfigurovaná verzia obsahuje príplatkovú metalízu, paket Performance, dvojicu elektromotorov a batériu s dojazdom 555 až 568 km (WLTP). Jeho cena je 64 790 eur.

Polestar 3

Druhým v poradi je Polestar 3.  Toto elektrické SUV začína na 80 000 eur s jedným elektromotorom a dojazdom 650 km. Ak má zákaznik záujem o výkonnejšiu verziu s dvojicou elektromotorov a dojazdom 631 km, zaplatí za ne 86 800 eur.

Polestar 4

A nakoniec novinka, Polestar 4. Približne 4,84 metra dlhé SUV-kupé je zvláštne tým, že nemá zadné okno a jeho interiér je vyrobený zo 100-percentne recyklovaných materiálov. Základný model má 272 koní, 343 Nm, dojazod 620 km (WLTP) a stojí 57 590 eur.

Dôležitá poznámka na záver. Potencionálny záujemca o niektorý z týchto modelov musí počitať s pomerne dlhou dodaciou lehotou v závislosti na konfigurácii. Napríklad Polestar 3 vám v „našej“ výbave dodajú vo februári alebo marci 2025. Zvyšné dva modely sú na tom lepšie. Polestar 4 by ste mohli mať koncom augusta a Polestar 2 v októbri až novembri 2024.

Zdroje:  Polestar, auto.pravda.sk







Inzercia

Inzercia