AKTUALITA
Nová Škoda Elroq: tri veľkosti batérie, maximálne skoro 300 koní a dojazd 560 km
Mladoboleslavská novinka Škoda Elroq dostane elektromotory s výkonom od 170 do 299 koní a zvládne 175-kW nabíjanie.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Škoda odhaľuje technické detaily nového elektrického kompaktu Elroq. Batériový ekvivalent modelu Karoq Česi postavili na základoch známej modulárnej platformy MEB, ktorú využíva tiež väčší Enyaq. Novinka však bude menšia, má dĺžku 4488 mm, zatiaľ čo súčasný elektromobil je dlhý 4649 milimetrov.
Maskovacia fólia na testovacích prototypoch nám zatiaľ nedovolí preskúmať detaily karosérie navrhnutej podľa nového štylistického smeru Modern Solid. Vieme ale, že sa návrhárom podarilo slušne vyhladiť tvary tak, aby sa so súčiniteľom aerodynamického odporu dostali na hodnotu 0,26. Rozlúčte sa však s klasickým logom, ktoré ostane len na stredoch kolies. Namiesto neho bude vpredu i vzadu len nápis Škoda.
Dojazd od 400 do 560 km
Elroq bude postavený na 19- až 21-palcových hliníkových diskoch, a pretože tu máme známe šasi, je zrejmé, že motory primárne poháňajú zadné kolesá. Základný model (Elroq 50) poženie vpred elektrická jednotka s výkonom 170 koní. O napájanie sa postará lítiovo-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 52 kWh.
Elroq 60 výkonovo povýši k hranici 204 koní a väčšia bude tiež jeho batéria s celkovou kapacitou 63 kWh a využiteľnou hodnotou 59 kilowatthodín. Presné údaje o dojazde týchto verzií zatiaľ nepoznáme, ale malo by to byť okolo 400 kilometrov.
O stupeň vyššie bude stáť Elroq 85 s tiež jedným, ale momentálne najmodernejším elektromotorom APP550 s výkonom 286 koní. A to nie je všetko. Na vrchole bude stáť prevedenie 85x s prídavnou jednotkou na prednej náprave, tým pádom pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 299 koní.
Pre „osemdesiat-päťky“ automobilka pripravila najväčšie akumulátory s hrubou kapacitou 82 kWh a využiteľnou 77 kWh. Tieto modely majú predbežne uvádzaný dojazd podľa metodiky WLTP 560 kilometrov.
Všetky modely dorazia na trh s integrovanou 11-kilowattovou nabíjačkou. Nabitie na staniciach typu AC potrvá v závislosti na veľkosti batérie a podmienkach päť a pol až osem hodín. Elroq 85 a 85x potom zvládnu nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 175 kW. V takom prípade dostanete ich akumulátory z 10 na 80 percent za 28 minút. A samozrejme to platí v ideálnych podmienkach.
Ceny momentálne nepoznáme, Škoda ich neprezradila, ale základný Elroq 50 by mohol stáť podobne ako najlacnejší Karoq. Ten aktuálne začína okolo 27 tisíc eur. Čo automobilka naopak prezradila, sú niektoré údaje súvisiace s praktickou stránkou pripravovaného elektromobilu. Posádka bude mať k dispozícii batožinový priestor so základným objemom 470 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel zväčšíte na 1580 litrov.
Matrix i head-up
V rámci výbavy čakajte štandardne diódové svetlá, ktoré vám Škoda za príplatok vymení za matrix LED s 36 segmentmi. Vodič bude mať k dispozícii 5-palcový digitálny prístrojový panel, uprostred palubnej dosky našiel miesto 13-palcový dotykový displej a s doplatkom máte tiež head-up displej s rozšírenou realitou.
Hlavná konkurencia? Škoda novým modelom znepríjemní život autám, ako je Hyundai Kona, Volvo EX30, Renaultu Scenic, chystanej Kii EV3 a pravdepodobne tiež koncernovému Volkswagenu ID.3.