NOVINKA

Dvanásťvalec s výkonom 745 koní a manuál? Na dnešné pomery neskutočná rarita!

Nová britská okruhová zbraň Aston Martin Valiant je poháňaná 5,2-litrovým preplňovaným dvanásťvalcom v kombinácii s manuálnou prevodovkou.

Vydané  Text: 

Nový Valiant pokračuje v tradícii jedinečných špeciálov britskej značky Aston Martin. Štylisticky nadväzuje na unikátny model Victor z roku 2020 a technicky vychádza z vlaňajšieho kupé Valour, ktoré vzniklo v 110-kusovej sérii.

Valiant bude ešte vzácnejší. Automobilka sa rozhodla vyrobiť len 38 áut. Samotný Aston Martin hovorí, že pôvodne išlo o osobnú zákazku divízie Q pre dvojnásobného majstra sveta v F1, Fernanda Alonsa. Ten chcel extrémnejšiu pretekársku verziu modelu Valour, a tak mu ju postavili. Neostalo však pri jednom jedinom vozidle, ako sa stalo v prípade vyššie uvedeného Astonu Martin Victor.

Aston-Martin-Valiant

Podobne ako predchádzajúce stroje, aj v tomto aute nájdete manuálnu prevodovku. Konkrétne šesťstupňovú. Jej úlohou je spracovať a znásobiť silu dvakrát preplňovaného motora V12 s objemom 5,2 litra. Pohonná jednotka vyvinie 745 koní a 753 newtonmetrov, ale za pozornosť stoja aj ďalšie časti kupé.

Na redukčnej diéte

Napríklad zadný pomocný rám zavesenia kolies vznikol s pomocou 3D tlače, čo podľa tvorcov ušetrilo 3 kg bez straty tuhosti. Kardan zase uložili do horčíkového puzdra (- 8,6 kg) a z rovnakého materiálu vyrobili tiež disky. Ide o 21-palcové kolesá, ktoré sú vďaka magnéziu ľahšie o 14 kg. Obuté sú v pneumatikách s rozmerom 275/35 R21 vpredu a 325/30 R21 vzadu. A aby tých hmotnostných úspor nebolo málo, v aute našla svoje miesto lítiovo-iónová štartovacia baterka, ktorá ušetrila 11,5 kg.

Aston-Martin-Valiant

Samozrejme váha sa riešila pri návrhu celého automobilu. Preto je od motora dozadu natiahnuté výfukové potrubie z titanu, v rohoch pracujú karbón-keramické brzdy a väčšina karosérie je z uhlíkového kompozitu. Napriek tomu, že Aston Martin nezverejnil pohotovostnú hmotnosť, Valiant by mal byť o 100 kg ľahší v porovnaní s modelom Valour.

Vonkajšie panely boli optimalizované v aerodynamickom tuneli a navrhnuté tak, aby podporili prítlak bez zbytočného zvyšovania odporu vzduchu. Týka sa to karbónovej mriežky masky chladiča, pridaných spojlerov i veľkého zadného difúzora.

Inzercia

Inzercia

Aston-Martin-Valiant

Interiéru dominuje volant s tenším vencom volantu, ktorý bol zbavený všetkých tlačidiel a zbytočných prvkov. Podľa Astonu je toto riešenie pre vodiča intuitívnejšie a vhodnejšie, ak sa chce naplno venovať jazde. Nový dizajn má tiež radiaca páka s odhalenou kulisou a čiastočne i mechanizmom radenia. A aby bol pocit z okruhového špeciálu dokonalý, v zadnej časti kabíny sa objavuje bezpečnostný rám a nechýbajú ani športové sedadlá značky Recaro.

Automobilka cenu novinky nezverejnila, ale domáce britské médiá predpokladajú, že každé z 38 áut bude stáť najmenej dva milióny libier. V prepočte 2,36 milióna eur.

 







Inzercia

Inzercia