NOVINKA
Nové Audi RS Q8 Performance je najvýkonnejšie sériové auto tejto značky so spaľovacím motorom
Nemci predstavili RS Q8 Performance, má 640 koní a krútiaci moment 850 Nm.
Osemvalcové Audi zvládne okruh Nürburgring za 7 minút a 36,698 sekundy.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Nová verzia Q8 s dodatkom RS a Performance využíva prepracovaný osemvalec s výkonom zvýšeným na 640 koní. Tým o 40 koní prekonáva doterajšie vrcholné prevedenie RS Q8 a tiež o 10 koní kombi RS6 Avant Performance. Vďaka tomu ide o historicky najsilnejšie sériové Audi.
Nemecký model týmto dostal príležitosť priblížiť sa výkonovo na dostrel sesterskému Lamborghini Urus naladenému na 650 koní. Táto konkrétna motorizácia ale v priebehu najbližších mesiacov skončí.
Len pripomíname, že Nemci súčasne predstavili facelift štandardnej RS Q8, ktorá naďalej ponúka 600 koní a 800 Nm. S touto výbavou zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h, respektíve s upraveným obmedzovačom 280 km/h.
Naproti tomu RS Q8 Performance vystrelí z nuly na stovku za 3,6 sekundy a konštruktéri posunuli jej najvyššiu rýchlosť až na 305 kilometrov za hodinu.
Audi bude oba modely štandardne dodávať so vzduchovým odpružením, osemstupňovou automatickou prevodovkou, pohonom Quattro a samosvorným stredovým diferenciálom. Ten podľa automobilky potláča nedotáčavosť a zvyšuje presnosť v rýchlosť v zákrutách.
Performance sa môže tiež pochváliť sériovo novým výfukovým systémom s „lepším výplachom valcov“ a ostrejším zvukom, ale objednať si ho môžete aj pre RS Q8.
Väčšie ale ľahšie
Za ešte zaujímavejšie považujeme nové 23-palcové kované disky pre verziu Performance. Audi hovorí, že sa im podarilo znížiť váhu každého z nich (v porovnaní s 22-palcovým kolesom) o 5 kg. Vďaka tomu má auto o 20 kilogramov zníženú neodpruženú hmotnosť.
Tieto disky sú automaticky spojené s pneumatikami Pirelli P Zero s rozmermi 295/35 R23 a pre Performance k nim sériovo dostanete i karbón-keramické brzdy. Majú priemer 440 mm vpredu a 10-piestikové strmene, zadné kotúče potom majú priemer 370 mm. Táto výbava je tiež za príplatok dostupná aj pre RS Q8.
Pre obe autá si majitelia môžu objednať aktívne stabilizátory ovládané elektromotormi so 48-voltovou architektúrou, ktorým Audi hovorí eAWS. Práve túto techniku by ste našli inštalovanú v aute, ktoré zvládlo Nürburgring (20,832 kilometra) za 7:36,698 minúty.
Audi spustí predaj medzigeneračne modernizovanej RS Q8 a jej novej verzie Performance 27. júna, teda už o dva dni. Tento údaj sa však týka len nemeckého trhu, pre ktorý poznáme i ceny. Slabšia verzia vyjde na 141 900 eur a za RS Q8 performance dáte minimálne 155 700 eur.