Aktualita
Nový hybridný Renault Symbioz vstupuje na slovenský trh, konečne máme aj jeho cenník
Nový Symbioz je určený zákazníkom, ktorí nechcú elektrický Scenic a Megane. Stojí necelých 29 tisíc eur.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Renault istý čas deklaroval snahu čo najskôr prejsť od spaľovacích motorov k elektromobilom. Aktuálne poľavovanie záujmu o batériové autá v Európe ho však donútili tieto plány prehodnotiť. Automobilka preto vrátila do predajní Megane GradCoupé s benzínovým štvorvalcom 1.3 TCe a teraz uvádza na slovenský trh nový Symbioz.
Crossover rozmermi zapadá medzi elektrický Megane E-Tech a rovnako motorizovaný Scenic, v tomto prípade však zákazník dostane len hybridný pohon. Ide o známu techniku s označením E-Tech full hybrid 145. Jej základom je atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra, elektromotor, štartér-generátor a multi-módová prevodovka. Vozidlo ponúka systémový výkon 143 koní a 250 Nm.
Renault si za tento model účtuje najmenej 28 900 eur. Ide o výbavu Techno a v cene máte automatickú klimatizáciu, 18-palcové disky či bezkľúčové štartovanie. Bez príplatku dostanete tiež 10-palcový digitálny prístrojový panel a 10,4-palcovú dotykovú obrazovku systému OpenR Link. Tá obsahuje navigáciu i integrované služby Google.
Symbioz má v sérii tiež indukčnú nabíjačku mobilov, čiernu metalízu, zatmavené zadné okná i volič jazdných režimov. S parkovaním potom pomôžu predné, bočné aj zadné senzory spolu s kamerou.
Výbava Esprit Alpine za 30 900 eur navyše obsahuje 19-palcové hliníkové disky a pár drobných exteriérových úprav. V interiéri k nej dostanete špecifické čalúnenie a vyhrievaný volant.
Vrcholom je výbava Iconic za 32 900 eur. Obsahuje elektricky ovládané piate dvere, vyhrievané čelné okno a 360-stupňový obrazový výstup zo štyroch kamier. Vodičovi potom štandardne pomôže systém sledovania slepých uhlov a núdzové brzdenie aj na spiatočku. A potešia i elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá a aspoň manuálne nastaviteľná bedrová opierka pre vodiča.
Dobrou správou je, že v budúcom roku by mal ponuku rozšíriť ešte o čosi lacnejší Renault Symbioz poháňaný benzínový motorom 1.3 TCe. A dostupný by mal byť minimálne v dvoch výkonových verziách.