NOVINKA
Nové BMW X3 si ponechalo naftové motory, radové šesťvalce a nechýba ani plug-in hybrid
Navonok tak nevyzerá, ale štvrtá generácia (G45) je hĺbkovo prepracovaný aktuálny model s interným označením G01.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Využíva platformu CLAR súčasnej tretej generácie BMW X3, má o zanedbateľný milimeter dlhší rázvor, nedá sa však povedať, že by išlo len o modernizáciu. Je to skrátka evolúcia podriadená vývoju…
Nemci totiž modelový rad X3 čoskoro rozdelia. Namiesto elektrickej iX3 dorazí SUV vyvinuté a postavené na novej platforme Neue Klasse. Dizajn a čiastočne i techniku tohto pripravovaného automobilu v marci predznamenala štúdia Vision Neue Klasse X.
Inzercia
Samostatnou cestou potom vyrazí X3 so spaľovacími motormi. Vlastne už vyrazila. Máte ju pred sebou a BMW v snahe čosi ušetriť pri štiepení jedného modelu na dva využilo existujúce základy aktuálnej X3.
Aby nedošlo k omylu. Auto na fotografiách nemá pôvodné šasi s prilepenou novou karosériou. Konštruktéri si dali tú prácu a modifikovali obe nápravy. Novinka má preto širší rozchod, zosilnené uloženie priečnych stabilizátorov a mnohé ďalšie úpravy.
Dizajnéri mierne ubrali plyn
Štylisticky automobil prechádza na nový „dizajnový jazyk“, ktorý je výrazný, ale zároveň asi o čosi menej kontroverzný než súčasný smer s obrovskými ľadvinkami.
Nová X3 je v porovnaní s výbehovým modelom o 34 mm dlhšia a celkovo má 4755 milimetrov. Do šírky narástla o 29 mm na výsledných 1920 mm, ale naopak výška poklesla o 25 mm na 1660 milimetrov.
Automobil sa bude vyrábať v severoamerickej továrni v Spartanburgu a zákazníci dostanú na výber z jedného klasického, ôsmich metalických a dvoch matných lakov. Ak by im to nestačilo, 15 ďalších odtieňov bude k dispozícii v rámci programu Individual.
Základné modely budú postavené na 18-palcových kolesách a podľa motorizácie, výbavy či v závislosti na vašej ochote priplácať si, môžete ísť s priemerom hliníkových diskov až na hranicu 21 palcov. A keď už hovoríme o vzhľade, mali by sme dodať, že ľadvinky na aute môžu byť podsvietené.
Ak vás zaujíma skôr praktická stránka, nová X3 má batožinový priestor so základným objemom 570 litrov. Sklopením zadných sedadiel ho zväčšíte na 1700 litrov a na ťažné zariadenie môžete pripojiť brzdený príves s hmotnosťou 2500 kg. Plug-in hybrid na tom bude o čosi horšie. Jeho kufor má len 460, respektíve 1600 litrov.
Zatiaľ jeden dobíjací hybrid
Keď už spomíname motorizácie… PHEV s označením 30e xDrive využíva v základe benzínový preplňovaný dvojliter a osemstupňový automat s integrovaným elektromotorom. Ponúka systémový výkon 299 koní, predovšetkým ale dostal prídavnú lítiovo-iónovú batériu s kapacitou 19,7 kWh. Tá by mala podľa metodiky WLTP vydržať (v čisto elektrickom režime) 81 až 90 kilometrov.
Benzínovým vrcholom bude do príchodu plnohodnotnej X3 M verzia X3 M50 xDrive. Písmenko „i“ za päťdesiatkou chýba zámerne, BMW ich začína v benzínových modeloch vynechávať, aby sa to neplietlo s elektromobilmi. Tento model poháňa trojlitrový radový šesťvalec spárovaný s mild-hybridnou technikou. Spaľovací motor produkuje 381 koní a 540 Nm, malý elektromotor pridáva 18 koní a 200 Nm. Automobilka potom uvádza systémových 398 koní a 580 newtonmetrov. M50 s pohotovostnou hmotnosťou 2055 kg to bude stačiť na zrýchlenie z miesta na stovku za 4,6 sekundy a obligátnu maximálku 250 km/h.
Zatiaľ poslednou benzínovou možnosťou je X3 20 xDrive s mild-hybridným dvojlitrový štvorvalcom so systémovým výkonom 208 koní a 330 Nm.
Ak dávate prednosť naftovým motorom, jedinou možnosťou je X3 20d xDrive, opäť so štvorvalcom s objemom 2,0 litra. Tento motor mild-hybridný doping síce dostal, ale pre štartér-generátor automobilka uvádza len 11 koní a 25. Takže tu máme v zásade čisto naftových 197 koní a 400 newtonmetrov a BMW sľubuje priemernú spotrebu 5,8 až 6,5 litra na 100 km.
Pýtate sa, kde je dieslový radový šesťvalec? Neskončil. BMW v oficiálnej tlačovej správe dodáva, že rozšíri paletu motorov novej X3 v priebehu budúceho roka.