NOVINKY
Facelift Audi e-tron GT: väčšia batéria, lepší dojazd a Performance s výkonom až 925 koní!
Nemci zhruba tri a pol roka po uvedení na trh zmodernizovali elektrickú vlajkovú loď, ktorá sleduje zmeny sesterského Porsche Taycan.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Nemecké štvordverové Gran Turismo (ako ho popisuje samotná automobilka) má za sebou medzigeneračnú modernizáciu. Tá do značnej miery sleduje nedávny facelift sesterského modelu Porsche Taycan, ale napríklad výkonmi sa obe autá mierne odlišujú.
Audi súčasne s tým čiastočne zmenilo označenie jednotlivých verzií. Z e-tronu GT quattro je teraz S e-tron GT. RS e-tron GT ostal na svojom, ale v ponuke pribudlo najvýkonnejšie tretie prevedenie RS e-tron GT Performance.
Inzercia
Všetky tri vozidlá sa navzájom odlišujú štylistickými detailmi, respektíve farebným prevedením masky, nárazníkmi či zadným difúzorom. Výlučne pre Performance si môžete objednať strechu z uhlíkových vlákien v kombinácii s takzvaným „maskovacím karbónom“. Aj v tomto prípade ide o kompozit, samotné vlákna však nie sú uložené pravidelne. Za príplatok ho môžete mať v nárazníku, na krytoch vonkajších spätných zrkadiel a dverách.
Opäť len pre verziu Performance dostanete možnosť objednať si nový lak karosérie s názvom Bedford Green. A aby sme mali exteriér kompletný, autách dostali jednoduchšie logo a dizajnéri vám k tomu všetkému pridajú nové typy 20- a 21-palcových kovaných diskov.
V interiéri by vás mohli potešiť odteraz sériovo dodávané elektricky ovládané sedadlá už pre model S, v drahších modeloch majú osvetlené logo RS, môžete si objednať masážnu funkciu, kontrastné prešívanie, lepšie čalúnenie (látkové alebo kožené)…
Dizajnéri navrhli pre e-tron GT tiež nový (zhora i zdola skosený) volant. Modely RS spoznáte podľa vyznačenej stredovej polohy a dvoch prídavných postranných tlačidiel. Ľavé aktivuje režim „Boost“, ktorý na krátky čas zmobilizuje maximálny výkon. Vpravo potom objavíte značku „RS“, ktorým si vyberiete jazdný režim.
Aby tých noviniek v kabíne nebolo málo, modernizované Audi vám dovolí vybrať si z ponuky digitálnych prístrojových panelov biele budíky, ktoré odkazujú na kombi RS 2 Avant z roku 1994. Prístroje vám navyše ukážu informácie o teplote batérie a maximálny možný nabíjací výkon v reálnom čase.
Sériovo na vzduchu
Podobne ako Taycan, aj e-tron GT má v štandardnej výbave vzduchové odpruženie, ktoré za príplatok doplníte aktívnym ovládaním s hydraulikou. Tá vám dovolí zvoliť si režim, v ktorom auto potláča náklony v zákrutách, pri rozjazdoch i brzdení. Takmer okamžite dokáže zvýšiť svetlú výšku až o 77 mm a uľahčiť vám nastupovanie.
Vďaka vylepšenej chémii článkov a kompaktnejšiemu systému chladenia sa konštruktérom podarilo zvýšiť využiteľnú kapacitu batérie z 84 na 97 kWh a súčasne znížiť jej hmotnosť o 9 kg. Súčasne s tým auto zvýšilo výkon pri rekuperácii z 290 na 400 kW a rýchlejšie bude tiež nabíjanie.
O 50 kW výkonnejšie nabíjanie
Maximálny nabíjací výkon stúpol z 270 na 320 kW, podľa automobilky je ale ešte dôležitejšie, že auto dokáže udržať vysoké hodnoty dlhší čas. V ideálnych podmienkach by preto malo byť možné nabiť akumulátor z 10 na 80 % za 18 minút. Dojazd pre jednotlivé verzie Audi neuvádza, spomína len jednu (nepochybne maximálnu) hodnotu 609 kilometrov.
Základný S e-tron GT má po facelifte systémový výkon zvýšený na 679 koní, RS produkuje maximálne 856 koní a Performance dokonca až 925 koní. Ide o najsilnejší sériový automobil, ktorý kedy Audi vyrobilo. Aj vďaka tomu dokáže akcelerovať z miesta na stovku za 2,5 sekundy. Výrazne horšie na tom ale nie sú ani slabšie prevedenia. „ESko“ zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a RS zvládne rovnakú disciplínu za 2,9 sekundy.