Novinka
Nové 5-dverové Mini Cooper sa vracia na trh s klasickými motormi. Toto sú jeho prvé fotky!
Rodina najmenších modelov Mini sa rozrastá o praktickejšiu verziu Cooperu, päťdverový hatchback ponúkne karosériu s dĺžkou 4,0 metra.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Aktuálna generácia modelového radu Cooper má nového člena. Elektrický trojdverový hachback a jeho ekvivalent so spaľovacími motormi práve doplnila verzia Cooper 5 Door. Ktorej teda môžeme smelo hovoriť aj päťdverový Cooper, pretože nejde o oficiálne meno, ale je to len prívlastok.
Novinka je postavená na základoch benzínového modelu, ktorý využíva inú platformu ako elektromobil. Ide o modernizované šasi auta minulej generácie. „5 D“ má dĺžku 4036 mm, šírku 1744 mm, výšku 1464 mm a v porovnaní s trojdverovým modelom je o 172 mm dlhšie a má o 72 mm natiahnutý rázvor.
Inzercia
Mini hovorí o kombinácii „charizmatického dizajnu s extra porciou funkčnosti“, čo v tomto prípade znamená sklopné zadné sedadlá v pomere 60:40… Predovšetkým ale batožinový priestor so základným objemom 275 litrov, ktorý môžete zväčšiť na 925 litrov.
V rohoch karosérie s krátkymi prevismi nájdete 16- až 18-palcové disky a Mini sľubuje polomer otáčania 11,4 metra. Pod prednou kapotou pracuje jedna z dvoch dostupných pohonných jednotiek.
Základom je opäť preplňovaný trojvalec s objemom 1,5 litra vo verzii Cooper C. Produkuje 156 koní, 230 Nm a aj keď to automobilka radšej nepripomína, v tomto aute už manuál nedostanete. Rovnako ako v trojdverovom prevedení je jedinou možnosťou automat. S ním auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy, zvládne maximálnych 225 km/h a v priemere spotrebuje 6,0 až 6,6 litra benzínu na 100 kilometrov.
Druhou možnosťou je Cooper S. Medzi jeho prednými kolesami pracuje dvojliter s turbom naladený na 204 koní a 300 Nm. Z miesta na stovku vystrelí za 6,8 sekundy a dokáže sa rozbehnúť na 242 kilometrov za hodinu. Priemerná spotreba malého hatchbacku je samozrejme o čosi vyššia, podľa WLTP vychádza 6,3 až 6,8 l/100 km.
Ak sú naše informácie správne, Mini nepripravuje elektrické prevedenie päťdverového modelu a z pochopiteľných dôvodov nečakajte ani diesel. Úlohu batériového „5 D“ v automobilke prevzal crossover Aceman. Cenu novinky v tejto chvíli nepoznáme, ale v Británii by ste si za pár dverí naviac mali priplatiť okolo (v prepočte) 650 eur.