aktualita
Fiat kapituloval. Z elektrického 500e vytvorí verziu 500 Ibrida, so spaľovacím motorom
Koncern Stellantis predvádza pružné myslenie. Namiesto pôvodne zamýšľaného elektromobilu bude v predaji batériový model i novinka so spaľovacím motorom.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Podľa pôvodných predstáv koncernu Stellatis mal Fiat 500 z roku 2007 dávno skončiť. Veď jeho batériový nástupca (model 500e) zbieha z výrobných pásov už od roku 2020. Lenže záujem zákazníkov o starú päťstovku je kvôli spaľovaciemu motoru a tým pádom i výrazne nižšej cene stále významne väčší ako o elektromobil, takže Fiat ho stále vyrába.
Len pre vašu lepšiu predstavu… Taliani vlani predali takmer 109 tisíc päťstoviek so spaľovacou pohonnou jednotkou a len necelých 65 tisíc päťstoviek s elektromotorom.
Stará 500 neprejde novými predpismi
Problém je, že pre všetky autá začína platiť nová legislatíva o kybernetickej ochrane automobilov. Konštruktéri by samozrejme dokázali prepracovať aj zastaralú 500, lenže by to bolo drahé. Čo s tým?
Odpoveďou je elektromobil 500e prepracovaný tak, aby mohol byť pod jeho prednú kapotu namontovaný mild-hybridný litrový trojvalec FireFly. Teda presne ten istý motor, ktorý dnes poháňa starú 500 i Pandu.
To nie je len možná alternatíva, ale v tejto chvíli oficiálne potvrdená realita. Novinka ponesie označenie 500 Ibrida a jej príchod pred pár dňami oznámil najvyšší šéf Fiatu, Olivier Francois. Nová päťstovka s trojvalcom dorazí na domáci taliansky trh koncom roka 2025, v ostatných kútoch Európy by potom mala byť uvedená začiatkom roka 2026.
Taliani spustia produkciu mild-hybridnej päťstovky v známej továrni Mirafiori v Turíne a jej cenu samozrejme nepoznáme. Tipujeme však, že by mohla byť v porovnaní so súčasnou elektrickou 500e výrazne lacnejšia. Tá dnes stojí od 28 990 do 40 790 eur. Naproti tomu za dnešný Fiat 500 dáte od 13 990 do 19 490 eur. Ibrida by mohla štartovať okolo 15 tisíc eur. Ak nie sme ďaleko od pravdy, ušetríte pri jej nákupe 14 tisíc.