novinka

Nová Alpina B3 GT a B4 GT: parametrami zatienia aj mníchovské originály BMW M3

Nemecký malosériový výrobca áut z Buchloe predstavil pred definitívnym prevzatím automobilkou BMW nové verzie modelov B3 a B4 s dodatkom GT.

Vydané  Text: 

Alpina je známa ako malosériový výrobca, ktorý mal vždy veľmi nadštandardné vzťahy s BMW. Tie vyvrcholia v priebehu budúceho roka, keď mníchovská automobilka malú firmu z Buchloe definitívne preberie pod svoje krídla.

Nové výkonnejšie verzie GT modelov B3 a B4 preto môžete považovať za akúsi labutiu pieseň Alpiny. Novinky nasledujú facelift trojky i štvorky Gran Coupé a samozrejme tiež nedávnu modernizáciu modelu M3.

Alpina

Ich základom je zdokonalený trojlitrový radový šesťvalec s výkonom zvýšeným o 34 koní. Alpina symbolicky necháva náskok originálom z Mníchova, takže B3 a B4 GT majú „len“ 529 koní, zatiaľ čo M3 Competition xDrive ich má po facelifte 530.

Výrazne rýchlejšia

Kde Alpina dominuje, je krútiaci moment. Jej motor má až 730 newtonmetrov, „emko“ o 80 Nm menej, takže dostanete 650 Nm. Analogicky lepšie hodnoty čakajte aj v prípade maximálnej rýchlosti. M3 má štandardne nastavených 250 km/h a s paketom M Drivers vás pustí k 280 km/h. Naproti tomu vás všetky prepracované Alpiny pustia za hranicu 300 km/h.

Alpina

B4 GT a B3 GT Touring sa na dostatočne dlhej rovinke rozbehnú na 305 km/h a sedan B3 GT zvládne dokonca 308 kilometrov za hodinu. Obligátnu akceleráciu zvládajú tieto autá (aj vďaka sériovému pohonu xDrive) tiež nadštandardne. Touring a Gran Coupé zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, štvordverová B3 je ešte o desatinu sekundy lepšia. To z rodiny BMW M3 dokáže len vrcholná CS s výkonom 550 koní.

Alpina hovorí, že všetky verzie GT dostali vylepšený podvozok, ktorý účinnejšie potláča náklony. Nechýba tuhšie uloženie tlmičov či zosilnené uchytenie hrubšieho zadného stabilizátora. Prekalibrované mali byť tiež pružiny, detaily ale výrobca nespomína.

Alpina

Štylistické zmeny sú podobné, ako u nedávno predstaveného modelu 5 GT. Dostanete prídavné aerodynamické lamely na prednom nárazníku. Modifikovaný zadný difúzor a čierne výfukové koncovky. Tradičnou „pozornosťou podniku“ sú 20-palcové kované disky, tu v bronzovom odtieni. A ceny? B3 GT vychádza v Nemecku na 101 700 eur, kombi je o čosi drahšie, stojí 102 900 eur. Za B4 GT dáte najviac, 105 100 eur, ale v BMW nemá ekvivalent, keďže Mníchov nevyrába M4 Gran Coupé.





ODPORÚČANÉ