NOVINKA

Dongfeng plánuje konkurentom na Slovensku vypáliť rybník! Dovezie auto, ktoré európske značky dnes nedokážu vyrobiť

Európske značky predstavia prvé dostupné elektromobily najskôr v roku 2027.

Vydané  Text: 

Európsky sen o elektromobilite sa stretáva s tvrdou realitou. Zatiaľ čo ambície sú vysoké a záväzky k dekarbonizácii dopravy pevné, európski výrobcovia automobilov čelia nepredvídaným prekážkam. Vysoké náklady na vývoj a výrobu elektrických vozidiel spôsobujú, že vízia dostupného elektromobilu pre každého sa neustále odkladá. Tento trend posúva reálny dátum predstavenia lacného elektrického vozidla pod hranicou 20 000 eur.

EURÓPA NESTÍHA

Hlavnými faktormi, ktoré prispievajú k tomuto odkladu, sú vysoké vstupné náklady spojené s prechodom na elektromobilitu a slabá podpora zo strany krajín Európskej únie. Investície do nových technológií, výskumu a vývoja, ako aj infraštruktúry pre nabíjanie, si vyžadujú obrovské finančné prostriedky, ktoré mnohé automobilky jednoducho nemajú. Okrem toho, hoci niektoré krajiny EÚ ponúkajú stimuly a dotácie na podporu elektromobility, tieto opatrenia sú často vnímané ako nedostatočné na pokrytie začiatočných nákladov a na urýchlenie prechodu.

Inzercia

Inzercia

DOTOVANÉ VLÁDOU

Čínske automobilky, ako je Dongfeng, sú však výrazne dotované tamojšou komunistickou vládou. To im umožňuje ponúkať cenovo dostupnejšie elektrické autá vďaka nižším vstupným nákladom, ktoré môžu byť až polovičné v porovnaní s európskymi konkurentmi. Táto finančná podpora umožňuje čínskym výrobcom nielen rýchlejšie zavádzať inovácie, ale aj ponúkať konkurencieschopné ceny prístupné širšej skupine zákazníkov.

Slovenské zastúpenie značky Dongfeng plánuje už čoskoro na našom trhu ponúkať plnohodnotné mestské batériové auto s cenovkou pod 20 000 eur – Dongfeng Box. Základná výbava má, podľa importéra, začínať na úrovni 18 tisíc eur. Vrcholná edícia s 42 kWh batériou a deklarovaným dojazdom takmer 400 km by nemala presiahnuť hranicu 22 tisíc eur.

Inzercia

PLNOHODNOTNÉ AUTO

V porovnaní s Daciou Spring však pôjde o seriózne auto aj pre rodiny. Výbava obsahuje, okrem iného, aj full LED osvetlenie, automatickú klimatizáciu či dokonca vyhrievané alebo ventilované sedadlá. Samozrejmosťou pre vrcholnú verziu bude plne digitálna kontektivita, bezdrôtové nabíjanie telefónu, adaptívny tempomat, parkovacia kamera alebo elektricky nastaviteľné sedadlá. Plnohodnotnú bezpečnosť zabezpečia asistenčné systémy, ako aj airbagy pre každý smer nárazu.

Dongfeng už dnes zverejnil na svojej stránke prvý cenník s kompletnou špecifikáciou, ako aj termínmi pre príchod ďalších verzií. Celkom budú v ponuke tri verzie výbav s možnosťou výberu medzi základnou 31 kWh batériou a väčšou s kapacitou 42,3 kWh. Chemické zloženie akumulátorov výrobca deklaruje ako LFP.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia