Pred 20 rokmi debutovalo kombi Audi Avant RS2, zakladateľ dynamického modelového radu RS. Teraz Audi prichádza na trh so zvláštnou sériou aktuálneho modelu – Audi RS 4 Avant Nogaro selection.
Individuálne lakovanie odtieňom Nogaroblau Perleffekt je výrazným vizuálnym signálom jubilejného modelu a súčasne reminiscenciou na legendárneho predchodcu RS2. Rámik a mriežka jednodielnej masky chladiča a lišty okenných šachiet sú lakované lesklou čiernou farbou, pozdĺžne lišty strešného nosiča majú matnú čiernu povrchovú úpravu. Dvojvetvová športová výfuková sústava vyúsťuje v dvoch oválnych koncovkách, lakovaných čiernou farbou s vysokým leskom.
Pod kapotou Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje vysokootáčkový motor V8 s atmosférickým nasávaním a objemom 4 163 cm3. Agregát 4.2 FSI dosahuje maximálny výkon 331 kW (450 k) pri 8 250 otáčkach za min., maximálny krútiaci moment 430 Nm je k dispozícii v pásme otáčok od 4 000 do 6 000. Zvučný osemvalec udeľuje jubilejnému modelu zrýchlenie z pokoja na tempo 100 km/h za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 280 km/h. Audi RS4 Avant Nogaro selection má kombinovanú normovanú spotrebu 10,7 litra benzínu Super Plus na 100 kilometrov, čo predstavuje ekvivalent emisie CO2 249 gramov na kilometer.
Srdcom permanentného pohonu všetkých kolies quattro je medzinápravový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment motora v pomere 40:60 percent medzi prednou a zadnou nápravou. Podľa potreby sa môže tento pomer plynulo meniť – až do 70 percent krútiaceho momentu sa dá preniesť na prednú nápravu a maximálne 85 percent na zadnú nápravu. Medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami dopĺňa systém selektívnej regulácie krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách, ktorý pri rýchlej jazde v zákrute zvyšuje dynamiku a zlepšuje ovládateľnosť cielenými malými brzdnými impulzmi na vnútorných kolesách v zákrute. Na želanie Audi montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá.