AKTUALITA

Tesla v tejto krajine výrazne obmedzí výkon vozidiel na smiešnych 110 kW. Čo je za tým?

Spoločnosť Tesla sa rozhodla v Singapure obmedziť maximálny výkon svojich vozidiel na 110 kW. Je to neštandardné, keďže práve výkon je to, čo zdobí jej modely.

Môžu za to najmä peniaze a poplatky
Vydané  Text: 

Tesla tvrdí, že nepredáva pomalé autá, ale to nie je to tak úplne pravda. Najmä ak žijete v krajine, kde sú autá zdaňované podľa ich výkonu. Napríklad taký Singapur je jediná krajina, kde Tesla predáva Model 3 s výkonom 110 kW. Predtým, než si môžete kúpiť vozidlo, musíte najprv získať certifikát oprávnenia (COE) za približne 70 000 dolárov(64 592 €). Existujú dva typy COE: kategória A, ktorá vám umožňuje vlastniť vozidlo s maximálnym výkonom 110 kW, a kategória B, ktorá platí pre všetky osobné vozidlá s vyšším výkonom(111 kW a viac).

Model 3 s výkonom 110 kW je najpomalšie zrýchľujúca Tesla v histórii, kde z 0 na 100 km/h vyštartuje za 8,6 sekundy. Zaujímavé je, že bežný Model 3 RWD, s výkonom okolo 283 koní a zrýchlením na 100 km/h za 6,1 sekundy, stojí len o 500 singapurských dolárov (približne 342 €) menej, ako verzia s obmedzeným výkonom. Najväčšie úspory tak získate práve kvôli lacnejšiemu COE.

TESLA MODEL 3 Highland

Aj v Turecku je základná verzia Modelu Y už približne mesiac výkonovo obmedzená na 159 kW. Tamojšia vláda zaviedla nový zákon, ktorý stanovuje, že každé elektrické auto s výkonom nad 160 kW patrí do vyššej daňovej kategórie a stáva sa podstatne drahším pre kúpu. To znamená, že v Turecku môžete získať základný Model Y Standard Range RWD za približne 60 % ceny modelu Long Range AWD.

Môžeme niečo podobné očakávať aj v Európe?

Pokles výkonu nie je až taký markantný, takže základný Model Y na tureckom trhu ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť zostane rovnaká – 217 km/h. Obmedzenia výkonu sú dosiahnuté softvérovo, takže medzi modelmi s obmedzeným a vyšším výkonom nie je žiadny fyzický rozdiel. Teoreticky by sa dalo obmedzenie výkonu odstrániť, čo by ale mohlo mať právne následky.

Tesla pravdepodobne neplánuje priniesť tieto alebo iné modely s nižším výkonom mimo trhov, kde by to mohlo ohroziť predaje. V USA alebo aj v Európe, kde niektoré krajiny zdaňujú autá podľa výkonu, ale výkonové hodnotenie priamo neovplyvňuje nákupnú cenu auta ako v Turecku, nič také nečakajte.







Inzercia

Inzercia