Najbrutálnejší Hyundai všetkých čias bude stáť viac ako niektoré modely Ferrari. Dáva to zmysel

Hyundai predstavil pred pár rokmi koncept N Vision 74, ktorý má fungovať na princípe vodíka. Teraz sme spoznali predpokladané parametre aj cenu.

Pôjde o limitku, čiže cena bude vysoká.
Dostane viac ako 700 koní a na 100 km/h vystrelí pod 3 sekundy.
Vydané  Text: 

Automobilka Hyundai patrí k spoločnostiam, ktoré prechod na bezemisnú dopravu myslia naozaj vážne.

Na trhu majú už niekoľko elektrifikovaných ale aj čisto elektrických modelov, z tých najnovších môžeme spomenúť Hyundai Kona, Ioniq 6 či najnovšie aj Ioniq 5 N V roku 2022 prvýkrát naživo ukázali koncept vodíkového auta, a to pri predstavení modelu Ioniq 6.

Hyundai N Vision 74, tak znie názov koncepčného vozidla, ktoré má ukázať svetu, že aj vodík dokáže byť zaujímavým riešením v doprave. Ide o pokračovateľa konceptu Pony Coupe z roku 1974. Nástupca prichádza po neuveriteľných 48 rokoch a o to je pôsobivejšie, že vyzerá takmer rovnako. Aj takto demonštruje nadčasovosť svojich niekdajších autodizajnov, hoci bolo obdobie, kedy práve najkrajšie autá nevyrábal.

Z posledných zverejnených správ priamo z Kórey sme sa dozvedeli niektoré z technických údajov a automobile. Má mať výkon až cez 775 koní, pričom bude využívať zadný náhon za pomoci dvoch elektromotorov. Driftovanie tak dostane nový rozmer. Batéria má mať 62,4 kWh kapacitu, čo dokáže zabezpečiť dojazd viac ako 600 kilometrov. Teda minimálne by podľa oficiálnych informácií malo. Z nuly na 100 km/h vystrelí za menej ako 3 sekundy.

hyundai n vision 74

Doplniť vodík do nádrže by malo trvať cca 5 minút, čo predstavuje významnú výhodu oproti nabíjaniu elektromobilov, ktoré trvá spravidla dlhšie. Kapacita tejto nádrže má byť 4,2 kg a maximálna rýchlosť vozidla by mala presiahnuť 250 km/h. Niektoré z týchto údajov sa však môžu líšiť, pretože len v tomto roku chce spoločnosť postaviť prvý funkčný model.

Inzercia

Z ceny vozidla padá sánka

Samotný Hyundai toto auto chce označovať ako superšport, čomu má zodpovedať aj jeho cena.

Začiatok masovej produkcie plánujú v roku 2026 (jún), pričom počet vyrobených vodíkových vozidiel bude značne obmedzený. Plány hovoria jasne, len 100 takýchto vozidiel ročne, a to po dobu dvoch rokov. Pôjde o limitovanú verziu len pre vyvolených, čomu zodpovedá aj cena, ktorá je projektovaná na 500 miliónov wonov -teda viac ako 330-tisíc eur.

Či sa nákup oplatí posúďte sami. Plniaca infraštruktúra je v našom okolí na tak biednej úrovni, že my v tom zmysel veľmi nevidíme. Zároveň aj cena plnenia vodíka je niekoľkonásobne vyššia, ako napríklad taký benzín. To ale tomu, kto má peniaze na tento model, asi až tak vadiť nebude.

Vylepšený Hyundai Bayon má slovenské ceny, zverejňujeme kompletný cenník

Inzercia

Hyundai zverejnil slovenské ceny nového Santa Fe, na výber je kopec verzií s rozdielom 17 500 €

Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?


Zdroje:  electrek





ODPORÚČANÉ



Inzercia