Spustenie predaja novej verzie
Vylepšený Hyundai Bayon má slovenské ceny, zverejňujeme kompletný cenník
Nový Hyundai Bayon je krajší a naozaj dobre vybavený. Už v základe dostanete cúvaciu kameru, navigáciu či parkovacie senzory.
Vydané Text: Erik Stríž
O tom, že Hyundai Bayon podstúpil nápadnejší facelift, sme informovali ešte v januári. Najmenšie SUV značky Hyundai ponúkané na našom trhu vyzerá podstatne krajšie ako predtým, hoci musíme uznať, že ani predtým model patril k tým krajším vozidlám na trhu.
Vo veľkej miere jeho dizajnu prospieval imidž väčšieho SUV, než akým skutočne je. Nemožno ani hovoriť o SUV, Bayon je plnohodnotný crossover, teda akýmisi stupňom medzi malým hatchbackom a malým SUV.
Predná lišta LED denného osvetlenia (Daytime Running Lights) bola integrovaná do kapoty, aby vytvorila svetelný podpis Seamless Horizon známy už z iných modelov Hyundai. Tvar a vzor predného nárazníka, ako aj maska chladiča boli vylepšené. Zadná časť vozidla má prepracovaný nárazník a do ponuky pribudli nové 16- a 17-palcové disky kolies.
Inzercia
Zákazníci si môžu vybrať až z deviatich farieb exteriéru – vrátane štyroch nových farieb: sivej Lumen Grey Pearl, modrosivej Meta Blue Pearl, modrej Vibrant Blue Pearl žiarivej Lucid Lime Metallic. Voliteľná dvojfarebná strecha vo farbe Phantom Black je k dispozícii aj s niekoľkými farbami exteriéru.
V interiéri poteší, že súčasťou základnej výbavy je navigácia s 10,25″ farebným LCD a služby Apple CarPlay/ Android Auto/Bluelink/Live Services, zadná parkovacia kamera, LED denné svetlá a dokonca aj pozdĺžne strešné lyžiny. Paráda! Nechýba ani manuálna klimatizácia, svetelný senzor, zadné parkovacie senzory a 5 rokov záruky bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Ešte raz – paráda.
Bayon po facelifte je na Slovensku v predaji v troch stupňoch výbavy, a to COMFORT, FAMILY a STYLE.
Na výber sú tri motorizácie: atmosférický benzínový motor 1,2i s výkonom 58 kW (79 koní) s 5° manuálnou prevodovkou, ďalej už preplňovaný 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW (100 k) so 6° manuálnou prevodovkou a z hľadiska motorizácií je vrcholom ponuky rovnaký motor 1.0 T-GDi s automatickou prevodovkou 7DCT.
4×4 v prípade modelu Bayon nehrozí, hoci vizuálne tento crossover s predným pohonom vzbudzuje dojem, že si vie poradiť aj s ľahkým terénom.
Vodič ocení prehľadnú 4,2-palcovú LCD prístrojovú dosku a 10,25-palcovú obrazovku infotainmentu. Novinkou je, že navigácia je ponúkaná ako štandard už v základných výbavách Bayonu. Ďalej nechýbajú ani už obľúbené funkcie ako napr. voliteľná 10,25-palcová konfigurovateľná digitálna prístrojová doska, ktorá mení grafiku v závislosti od zvoleného režimu jazdy, podpora služieb Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtová nabíjačka mobilných telefónov a najnovšia aktualizácia telematických služieb Bluelink.
Dva USB-C porty – jeden vpredu a jeden vzadu – uľahčujú nabíjanie najnovších technologických zariadení. Predný USB-A port zasa umožňuje prenos dát, vďaka čomu môžu cestujúci pripojiť svoj smartfón k informačno-zábavnému systému auta. V príplatkovej ponuke náročnejší zákazník nájde aj prémiový audio systém Bose, ktorý pasažierom sľubuje vysokokvalitný zážitok z počúvania vďaka ôsmim reproduktorom – vrátane subwoofera.
Vylepšené vnútorné osvetlenie
Nový Bayon sa môže pochváliť aj priestranným a dobre osvetleným interiérom. Cestujúci vpredu aj vzadu ocenia vysoké pohodlie, poteší veľký batožinový priestor.
Vo vynovenom Bayone sú žiarovky nahradené LED technológiou pre lepšie osvetlenie v aute. Za príplatok zákazník získa viacfarebné ambientné osvetlenie prednej časti kabíny, ktoré umožňuje prispôsobiť si farbu vnútorného osvetlenia ich nálade.
Najmodernejšia bezpečnosť
Nový Bayon, najmenší člen SUV rodiny Hyundai, sa odlišuje od svojich konkurentov množstvom funkcií poloautonómnej jazdy.
Asistent sledovania jazdného pruhu (LFA) udržiava vozidlo v strede svojho jazdného pruhu. Asistent autonómneho núdzového brzdenia (FCA) pomáha zabrániť zrážke vpredu tým, že najprv varuje vodiča a v prípade potreby vozidlo zabrzdí. Táto bezpečnostná funkcia zahŕňa detekciu áut, chodcov a cyklistov, ako aj funkciu Junction Turning (FCA-JT), ktorá dokáže auto zabrzdiť, aby zabránila zrážke s protiidúcim autom pri odbočovaní na križovatke.
Ďalšia pokročilá funkcia, inteligentný tempomat založený na navigácii (NSCC), využíva údaje z navigačného systému vozidla na autonómne nastavenie rýchlosti pri jazde na diaľnici alebo rýchlostnej ceste.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk