Servis
Toyota má má palivo, čo znižuje emisie takmer o polovicu. Zachráni naše autá?
Na výrobu využíva okrem iného odpad z fariem a použiteľné je takmer vo všetkých autách s benzínovým motorom.
Vydané Text: Redakcia (n)
Práve prebiehajú testy nového benzínu s nízkymi emisiami vyvinutého spoločnosťami Toyota a Chevron. Má sa za to, že ak sa preukáže ako efektívne a ekonomicky zmysluplné, bude možnou záchranou spaľovacích motorov aj po roku 2035.
Má znížiť emisie CO2 v celom životnom cykle o viac ako 40 % v porovnaní s tradičným benzínom vyrobeným z ropy. Viac ako polovicu jeho zloženia tvorí biopalivo vyrobené z poľnohospodárskych produktov a odpadu z plodín a chovu zvierat.
Rozsiahla spolupráca so sektorom poľnohospodárstva môže urýchliť zavedenie nízkoemisného paliva vo veľkom meradle, pričom zároveň posilní úlohu poľnohospodárstva v ekonomike. Nízkoemisný benzín je alternatívne palivo, ktoré je možné použiť namiesto tradičného paliva takmer vo všetkých autách s benzínovým motorom – v hybridoch, plug-in hybridoch aj konvenčných autách.
Dôležité je, že na distribúciu možno využiť už existujúcu infraštruktúru a používanie paliva nevyžaduje žiadne dodatočné investície, ako sú úpravy motora alebo kúpa nového auta. Vďaka tomu môžu vodiči výrazne znížiť vplyv jazdy na klímu bez toho, aby museli meniť svoje návyky alebo si doma inštalovať ďalšie zariadenia.
Práca na projekte začala v roku 2021 a spočiatku sa týkala vodíkových technológií. Toyota sa do práce na nízkoemisnom benzíne zapojila už v ranom štádiu laboratórneho výskumu, aby sa zabezpečilo, že palivo bude kompatibilné s konvenčnými benzínovými, aj hybridnými pohonmi.
Na jar roku 2023 sa uskutočnili prvé cestné testy s hybridnou Toyotou Camry, RAV4 Prime s plug-in hybridným pohonom a terénnym pick-upom Toyota Tundra. Autá poháňané nízkoemisným benzínom jazdili po verejných cestách v Texase a Mississippi.