AKTUALITA

Čínska spoločnosť chce byť do 6 rokov najväčším výrobcom elektromobilov na svete

Expanzia na európskom trhu v gigantickom merítku, je to však reálne?

Možnosti Číny sa zužujú
Vydané  Text: 

Agresívna expanzia Číny do priestoru EÚ

Čínske spoločnosti majú kapitál a hlad po nových trhoch.

Takto sa Európa dostala do centra pozornosti BYD, čínskeho giganta v automobilovom priemysle. Značka chce investovať do nových modelov, ale aj tovární na starom kontinente.

Lídrom chce byť aj v predaji elektromobilov. Nakoľko sú však tieto plány reálne?

Generálny riaditeľ oznámil veľký plán expanzie na Starom kontinente. Cieľ? Získať pozíciu lídra na európskom trhu elektrických áut do roku 2030.

Spoločnosť už dnes pripravuje pôdu pre svoju prvú európsku fabriku, tá má vzniknúť v Maďarsku. Ďalší závod bude umiestnený v Taliansku alebo v Poľsku.

Firma hovorí aj o prvom populárnom modeli. Seagull má byť ponúkaný za cenu nižšiu ako 20-tisíc eur. To má byť suma, na ktorú takí giganti v Európe ako Stellantis či Tesla dokážu efektívne reagovať iba po drastických optimalizáciách výrobných nákladov vozidiel – napríklad takého Citroenu e-C3.

Inzercia

Ako dokáže Citroën vyrábať nový C3 za menej ako 15-tisíc a ako elektromobil pod 20-tisíc eur?

Spoločnosť bude investovať nielen do nových modelov a distribučných sietí, chce tiež stavať továrne a spustí intenzívne marketingové aktivity.

Prečo Číňania tak zúfalo potrebujú Európu?

Plány čínskej automobilky vyzerajú skutočne rozsiahlo, no ich úspech je neistý.

Po prvé, nedajú sa uskutočniť za jeden večer. Ide skôr o dlhodobý plán, ktorý sa bude realizovať dlhé roky, rok 2030 je teda veľmi optimistická vízia.

Po druhé, čínske značky to nebudú mať v Európe vôbec jednoduché. Toto nie je čínsky trh, kde sú bezpečnostné požiadavky minimálne, tu sa inžinieri musia naozaj snažiť. A Európanov k ústupkom nepresvedčia ani veľké investície.

Okrem toho je revízia čínskych plánov v Európe často naozaj bolestivá. Príklad? Tisíce čínskych elektromobilov stoja už týždne na parkoviskách v rôznych prístavoch.

Navyše ich je tak veľa, že stále viac výrobcov začína prenajímať priestory a parkovacie miesta aj mimo prístavov. Dôvodom tejto situácie sú logistické problémy s prepravou áut, ale aj nedostatok záujmu zo strany vodičov. Európania sa nehrnú na čínske vozidlá napriek ich nízkej cene.

Prečo teda čínske automobilky tak zúfalo potrebujú Európu?

Tá pre nich v skutočnosti predstavuje jeden z mála svetových trhov, na ktorý majú prístup. Spojené štáty ich nepustia a to isté platí pre Japonsko alebo Kanadu.

Záchrana pre naftové motory? Číňania vyvinuli agregát s rekordnou účinnosťou!

 







Inzercia

Inzercia