Nový model
Opel práve odhalil 7-miestne SUV FRONTERA s extrémnou nosnosťou strechy – aby ste na ňom mohli stanovať
Model nemeckej značky, ktorú vlastní automobilový gigant Stellantis, bude na európskom trhu ponúkaný s hybridnými a plne elektrickými pohonnými jednotkami.
Vydané Text: Redakcia (s)
Symbolický návrat k off-roadu
Modelový sortiment značky Opel už v minulosti obsahoval model s názvom Frontera, išlo o solídny off-road vyrábaný v rokoch 1989 až 2004 a bol dvojičkou „japonského“ Isuzu Mu. To sa v USA predávalo ako Isuzu Amigo a Rodeo Sport v rôznych generáciách. Teraz automobilka Opel názov Frontera oficiálne oživila a priradila k novému kompaktnému SUV, ktoré je založené na platforme CMP koncernu Stellantis.
Názov a prvé teasery na Opel Frontera sa pritom objavili koncom januára tohto roka, výrobca ukázal exteriér aj interiér začiatkom minulého mesiaca a teraz spoločnosť nový crossover ukázala na premiére, ktorá sa konala v Istanbule.
Opel Frontera je náhrada za doteraz predávaný model Crossland. Jeho najbližšími príbuznými sú súčasné európske verzie Citroen C3 a C3 Aircross.
Pripomeňme, že exteriér Frontery je navrhnutý v súlade s dizajnovým štýlom Vizor: prednú časť tvoria jednotky LED svetlomety s horizontálnymi pruhmi denných svetiel, ktoré sú navzájom spojené čiernym panelom, v strede ktorého je aktualizované logo značky. Maska chladiča je vizuálne potlačená do úzadia, a tak aj verzia so spaľovacím motorom vyzerá skôr ako elektromobil.
Zadné svetlá sú „dvojposchodové“, pričom horná osvetľovacia jednotka zasahuje až na zadné piate dvere, ktorých vrchnú časť korunuje pomerne objemný spojler.
Model dostal tradičné vonkajšie spätné zrkadlá a „bežné“ kľučky dverí. Čierna strecha má strešné lyžiny rovnakej farby. SUV má plastový bodykit po obvode karosérie vrátane obloženia na podbehoch.
Výrobca na prekvapenie nezverejnil rozmery nového Opel Frontera. Zatiaľ je známy iba objem batožinového priestoru päťmiestnej verzie: spoločnosť poznamenala, že priestor má „viac ako 450 litrov“, pričom so sklopenými sedadlami sa tento objem zväčší až na 1 600 litrov. A tí, ktorí chcú stráviť noc vonku, si môžu jednoducho objednať novú Fronteru s voliteľnými pozdĺžnymi strešnými nosičmi a strešným stanom s rebríkom špeciálne navrhnutým pre SUV.
Podľa slov výrobcu Frontera unesie na streche až 240 kilogramov. Obyčajne automobily, vrátane SUV modelov, mávajú nosnosť strechy do 100 kilogramov.
TEST: Vyskúšali sme 3 autá na stanovanie, luxusný Mercedes, lacný Citroën aj imidžové MINI
V interiéri nového SUV môžete vidieť dva blízko seba umiestnené 10-palcové displeje, z ktorých jeden funguje ako virtuálny prístrojový panel a druhý ako dotyková obrazovka pre informačno-zábavný systém. Model dostal aj volant so zrezaným vencom a na stredovej konzole sú fyzické tlačidlá, ktoré umožňujú ovládať viacero funkcií vozidla – ustupuje teda Opel od detoxikácie interiéru, ako nazval uplatňovanie minimalizmu predtým? Je isté, že vodiči a tiež odborníci na bezpečnosť viac oceňujú fyzické ovládacie prkvy.
Opel Frontera – motorizácie a ceny
Nová Frontera je v ponuke ako hybridný model so 48-voltovou technológiou a tiež ako plne elektrická verzia.
Frontera Hybrid má 1,2-litrový zážihový preplňovaný motor s výkonom 74 kW (100 k), ktorý bol vyvinutý špeciálne na hybridné použitie. Pracuje v súčinnosti s elektromotorom s výkonom 21 kW (28 k) a elektrifikovanou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, takže spotreba paliva aj produkcia emisií CO 2 sú podstatne nižšie v porovnaní s modelom s konvenčným pohonom.
Okrem toho bude Frontera Hybrid v ponuke aj s 1,2-litrovým preplňovaným motorom s výkonom 100 kW (136 k).
Zákazníci, ktorí chcú cestovať lokálne bez emisií, si čoskoro budú môcť objednať batériovo-elektrický model Frontera Electric s dojazdom vyše 300 kilometrov (podľa WLTP). Ako verzia s „dlhým dojazdom“ bude nová Frontera Electric schopná zájsť približne 400 kilometrov.
Spoločnosť už oznámila odhadované uvádzacie ceny modelu Opel Frontera – nákup základného hybridu v Európe bude stáť približne 24-tisíc eur a plne elektrické SUV najmenej 29-tisíc eur.